Lördagsmorgon

Här har vi haft morgon sen 6.30 :) vi har hunnit massor! Det är ganska härligt att vara tidigt i farten! Vi har inte ens klätt oss ännu utan traskar runt här i pyjamasar ännu! Det är bara jag & brudarna hemma :) resten av gänget har tagit en minisemester till farmor & farfar och kommer hem i morgon. Så i kväll när flickorna har somnat tänkte jag göra lite nytta och rensa ut lite kläder m.m Det kan vara skönt att göra undan sånt när man är ensam. Nu ska vi snart klä oss och åka i väg med mormor på lite loppisar & sånt! Det är vårat lördagsnöje denna helg! Vi har ätit frukost och gjort allt annat färdigt. Tandborstningen med de 2 små.... ja,Judith är det inga problem med - hon vill stå på lilla pallen brevid tvättstället.Hon gapar så fint :) man kommer åt att ta alla tänder.MEN lillasystern är inte alls lika samarbetsvillig utan öppnar inte munnen , vänder och vrider. Jag försöker locka henne och visa när jag får borsta på Judith, har visat när jag borstar själv-då står hon brevid och ler! Sist när vi var och handlade fick dom själv välja varsin bamse-tandborste. Jag lockar & pockar och gör mitt bästa ;) men det slutar alltid med att man får hålla fast henne medans man borstar men vad ska man göra?! Förslag?? Låta henne slippa är ju knappast ett alternativ :D Jag trodde faktiskt att det hade kunnat bli Judith som satte sig på tvären men men .... man slutar aldrig att förvånas. Jag funderar om jag skulle "muta" dom med ett stjärnsystem , att dom får klistra en stjärna efter varje tandborstning eller nåt ..... för dom tycker att det är så roligt att klistra in märken i pottboken efter varje lyckat besök! Jaja jag får fortsätta försöka :) Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Britt-Inger

Samma problem m minstingen,jäntans lillkille.Jag lät honom pilla själv och leka sig fram med tandborsten.Sen fick jag faktiskt hjälpa honom.Ett tips,inte säkert det det funkar för er men ;-)

2012-08-12 @ 09:13:22
Postat av: Blogg-Mallan

Halloj bruttan!! :)
Jodå, förkylningen börjar ge sig sakta men säkert.

Tack, jo jag vart nöjd med hallen!! :)
Hahaha...jodå, jag kommer och inreder då ;)

Oj oj oj...tur det bara var en dröm hahaha...
Kanske trillingar nästa gång?! ;)

Jodå, jag kan hänga på, bara jag blir helt frisk!
Har börjat ta kortare prommisar nu, och i vanlig gå-takt eftersom man inte ska anstränga sig för mycket när man är förkyld.

Men snart så tar vi backen du och jag!! :)
Hoppas allt är bra hos er!
Kram

2012-08-12 @ 12:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0