Hoppsan ;)

Det ser helt annorlunda ut när jag loggar in här!Verkar som att jag också fått det nya utseendet på bloggen. Få se om jag klarar av detta annars ringer snart telefonen hos nån av mina bloggkompisar :)Jag har bloggat via telefon för att visa er vad vi åt till lunch men det syns ingen bild ? Den kanske kommer eller också har jag gjort något fel .... jaja det lär väl visa sig! Kan ni gissa vad jag har roat mig med i dag? :)
 
 
Jajjamänn precis! Jag har passat på att städa lite! Det är helt underbart att veta att jag är ledig och bara kan dona på här hemma! Det vanliga snabbstöket på morgonen! Dammsuga och skura golven! Tömma diskmaskinen och plocka - allt det där vanliga som tar tid varje dag! Sen lade jag in en växel till och torkade av alla dörrar som är ett MÅSTE med 4 barn och 3 hundar! :) Nu vilar mina små troll och nu tänkte jag hänga lite tvätt. Sen ska jag ta mig en kopp kaffe och lösa lite korsord! Det tycker jag att jag är värd! Då är jag tyst också så Judith & Joline får vila i fred! Planen för kvällen är gymmet med Mia! Så f-n om jag inte tar 12 kg till :) Jag har börjat drömma om vad fina kläder man kan köpa i vettiga storlekar!! ;) Tokfian har börjat längta att höstkatalogerna ska komma !! Vill ju se utbudet och planera in beställningar! Med 4 juveler gäller det att planera! De små kan jag vraka & välja åt men de 2 större får titta själv för annars blir det inte att dom använder! Någon som vet när katalogerna börjar dimpa ner? Jaja jag vet att vi inte har haft någon sommar ännu men vi är i början av juli och brudarna har till & med toppluvan på ännu ! Det blir väl bättre hoppas vi på!
 
 
Har nog haft den här bilden en sväng redan men ni får hålla till godo med den igen!  Jag kände hur stolt jag var över mina barn i morse :) Medans jag plockade och små städade här så var flickorna först med sin store bror som så tålmodigt byggde legohus med dom :) Sedan knackade dom på hos sin stora syster som lät dom vara inne hos sig en stund! Där inne trivs dom må ni tro :) Jag hörde henne prata med dom och vilket tålamod hon hade!! Det skulle jag vilja se när det gäller läxor till hösten :) Effe Effe , tjatade flickorna i munnen på varandra och hon svarade så milt :D . Jag ropade flera gånger att hon kunde stänga ut dom om hon ville vara i fred men det gick bra ,sa hon. Efter lunchen så såg dom båda ut som om dom aldrig sett en vattenkran :) Jennifer tog med dom på eget initiativ och badade dom. Jag tog en kopp kaffe och ringde för att planera dagens träning - då ropar Jennifer efter en stund att jag måste komma!! FORT!!! :) Det visade sig att nån hade gjort nr 2 i badet :) det var bara att duscha av dom och plocka upp dom sen fick mamma saneringsjobb!!Där var Effe´s tålamod slut! :D Älskade ungar hela bunten!! Jaja nu ska jag ta mitt korsord en stund för brudarna får inte sova mer än till 15.00 så dom kommer sig i tid i säng! Tjingeling!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Blogg-Mallan

Höstkatalogerna dimper nog ner i brevlådan om nån vecka skulle jag tro! =)

Hahahaha...ojdå inte så kul när "Nr 2" sker i badkaret!! ;)
Men det är sånt som händer ibland!

Synd att det inte funkar att skicka mms till bloggen nåmer...

Vi hörs!
Kram


Svar: Dom är nog snart här ;) min kompis har fått Ellos :) Hoppas att jag får till det att blogga från mobilen igen! Vi bokar in en dejt snart! Kram :)
Jessan

2012-07-02 @ 15:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0