Dagen i dag :)



Jaha , är just inkommen efter en helt underbar kvällspromenad på nästan 1,5 timme! Jag känns lite mör i benen efter i går ;) Men det är väl bara positivt!? Jag kan tänka mig att om jag hade kunnat stegen bättre och hängt med på allt hade det känts mer! Det kommer väl efter några gånger , det gjorde det på förra zumban :) Jag har varit och vägt mig i dag ! Till en början var jag lite besviken för jag hade inte lyckats med mitt mål till denna gång - målet var satt på att ha gått ner 2kg.Jag hade gått ner 1.2 kg men hade ändå minskat 2 cm runt midjan. Min coach :) tyckte att jag skulle vara nöjd för med facit i hand så har jag gått ner 8 kg sen 14 mars - alltså på ca 2 månader. Okej jag får väl ge mig då och känna att det var ganska ok! Det är ju i alla fall minus 8 kg! Jag kan ju bara säga en sak : det var fan så mycket lättare att gå upp i vikt än tvärtom! MEN jag SKA ner! Det är så roligt att skriva in i sin träningsdagbok vad man har gjort! Jag kanske må vara barnslig men det känns bra att se att man inte lämnar någon ruta tom!Nu har jag massa planer på vad som ska provas ;) cirkelträning , fysiocross och styrketräing är på tapeten!Tyvärr känns detsom .... så kommer jag att operera halsen på måndag.Först var jag i valet och kvalet om jag skulle avboka den och ta det till hösten,men den kommer nog lika olägligt då!Det passar väl aldrig egentligen att vara risig i kanske 2 veckor! Så nu är min nästa tid till Ann-Sofie först om 4 veckor så har jag 2 veckor efter min sjukskrivning att komma i gång igen! Nu sänkte vi målet till 1.8 och det ska jag baske mig klara! Mitt nya tänk vad gäller kosten ;)det har varit en kamp att börja äta frukost! Det är inte det lättaste när man helst vill vara i fred med sin kaffekopp innan det är dags att väcka barnen och göra dom klara inför dagen!Att äta regelbundet är a och o :) DET visste jag ju egentligen men ändå förstår man det inte!Jag tyckte ju att jag åt bra ;) jag tyckte det lät helt vansinne att kunna äta frukost och så frukt till mellanmål vid 9-snåret och sen ändå äta lunch.Jag tänkte att om jag äter både frukost och mellanmål kommer jag inte att orka nån lunch!Kan bara upplysa er om att vid lunch håller jag på att svälta i hjäl så jag verkar ha fått i gång förbränningen.Vill gärna fortsätta med det så det är bäst jag fortsätter sköta det!Jag har blivit mer medveten när jag handlar -milda mat 4% funkar lika bra som grädde till det mesta!Vad jag är väldigt irriterad över är att det är så in i bomben DYRT att försöka leva nyttigt!Ta exempel creme fraiche -det skiljer 3 kr på en 5 dl burk med lätt creme fraiche mot för en vanlig 5 dl creme fraiche. Det kan tyckas löjligt att gnälla om 3 kr men många bäckar små! Sen är det oftast så att det nyttigare alternativet är dyrare än det andra. Vad galet!!! Det borde vara billigare just för att alla människor ska kunna ta hand om sig själva på bästa sätt!Jaja nu har jag gett er en uppdatering :) Ha en trevlig kväll!Tjingeling;)

Kommentarer
Postat av: Blogg-Mallan

Hahahahaha...!!! =)

Det var ett långt och bra inlägg!



Men Jessan, du måste komma ihåg att muskelmassa väger mer än fettmassa...

Det kan också vara en anledning till att du inte gått ner 2 kg?!



Eftersom du går så mycket som du gör, så förbränner du fett och bygger upp din muskelmassa som faktiskt väger mer!



Så jag tycker du gjort det bra! Och fortsätt vara flitig med promenader och zumba så kan du gott och väl sikta in dig på Beach 2013!! ;)



Ha det bra!

Kram

2012-05-10 @ 21:57:08
Postat av: Blogg-Mallan

Tack, tack för dom fina orden! Sånt värmer alltid!!

Hahahaha...jag ser verkligen fram emot ditt nästa inlägg! =)

(Om nötterna) hahahaha...!!

Vi syns senare idag på jobbet!

Kram



2012-05-11 @ 08:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0