Detta roar oss sjuklingar.



I dag har mina töser sovit i skift ,i vanliga fall hade jag nog inte varit så nöjd men just i dag passade det ypperligt!Först somnade Judith och då tog jag & Joline ,efter att ha röjt undan efter lunchen och startat diskmaskinen, och slog oss ner i soffan framför svt barnkanalen.Vilka härliga program! Denna gris hade aldrig mamma sett förrän för nån dag sen,töserna har inte alls varit intresserad av teve förrän nu.Grisen heter Olivia och tjejerna är helt fascinerad av henne.Efter en stund kändes Joline lite tyngre och andades djupt-lilla godingen hade somnat så jag bar henne i säng.Sen vaknade Judith så då fortsatte vi med samma kanal :) De större barnen har inte tittat bolibompa på ett tag så det har hunnit komma lite nya program. Vilken skillnad på dom programmen och programmen som snurrar på nickelodeon,cartoon m.m Jag får klåda av att bara höra denna svampbob!Men jag är väl kanske gammalmodig :D Min son sa till mig en dag när det var något vi var oense om:
-Men mamma!Är du från 70-talet?     :) :) Det lät inte så positivt ;)Efter en stunds fundering så upplyste jag min gullunge till son att "japp jag är från 70-talet!"  
En annan dag hade vi också varit oense om attityder :) och jag hade ju sagt att med den tråkiga attityden åt sin mamma så blir man inne med utegångsförbud!Vi kom i alla fall inte överrens och en grabb på 10 år testar!Så är det,i alla fall hemma hos oss och jag tar hellre fajterna nu och vinner dom än förlorar när han är 15-16. Det slutade med att han fick vara inne MEN då blev det plötsligt mitt straff när han längtansfullt tittade ut och berättade vad han skulle göra ute i morgon. Mammahjärtat blöder och man känner sig som en bov men jag hade ju sagt att det skulle bli så om inte den trista kaxattityden ändrades. På kvällen hade vi ett samtal med sonen och förklarade hur mycket vi älskar honom och att det är därför vi inte låter honom bete sig så.Man kan alltid prata med sina föräldrar och förklara hur man känner men man höjer inte rösten och framför allt så respekterar man varandra i en familj!Jo då det lät bra tyckte han och vi var sams.Samma prat som vi har här hemma ofta.Det höll till nästa morgon när de två äldsta skulle till skolan & skulle på samma toalett samtidigt!Respekt?Jojo vi får hoppas att det kommer med åldern:) Nu vill Judith hjälpa mig med skrivandet så jag avslutar för denna gång. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej kul att du hittade till min blogg och att du har tvillingar som är nästan lika gamla som mina :)



Jag lägger till din blog i bloglovin så jag inte missar nått :)



Du såg väl att du kan tävla om en matkasse från mathem i min blogg?

2012-05-23 @ 16:41:57
URL: http://underbaraungar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0