Duktiga Judith!



Alla förstår nog vilket skitsnack ;) det kommer att bli nu!Jag är småbarnsförälder så detta är viktigt för mig :).Våran fröken Judith har länge varit lite besväras av att bajsa i blöjan och direkt hon har varit färdig har hon kommit och velat ha torrt.I dag hade lillasyster haft sin bajjastund och vi hade varit på toaletten och tagit bort och rengjort.När jag kommer ut i köket igen så kommer Judith & tittar på mig och säger "bajsa".Jag tittade men inget hade kommit,hon fortsätter att säga det.Till slut ramlar poletten ner för mamma :D  Vi har haft pottorna stående på toaletten ett bra tag och provat dom lite då & då.Jag frågar henne om hon vill sitta på pottan en stund ,då tar hon sin förvånade mamma i handen och så går vi på toa.Jajamänn! Visst var det de tösen ville!Ni må tro att hon var stolt när hon hade gjort sina behov på pottan!!Oj vad mycket beröm hon fick!! Älskade ungen sken som solen! Jag har tänkt nu att när vi blir lediga under sommaren så tar vi av blöjorna på dagen. Barnen brukar tycka att det är skönt efter att tag!Det går ganska fort så kommer dom underfund med att det är obehagligt att vara blöt!Man kan locka dom till mycket med lite lek :)Joline studerade pottbesöket ingående så jag tror att det kommer att gå som en dans med båda tjejerna.Det har gått kanon bra med de två äldre. Så nästa gång det ska inhandlas kläder så ska vi köpa några småtrosor :)Det behövs ! Det händer massor med saker i den här åldern! Samtidigt som det är roligt att se utvecklingen så kan man känna ett sting i hjärtat att det går alldeles för fort! Alla åldrar har sin charm!Man måste ta tillfället i akt och njuta av dem alla!! Nu var "skitsnacket" avklarat!

Min vägning & mätning :)



I dag har jag varit på uppföljningen eftersom det var 3 månader sen första träffen med sköterskan som skrev ett recept på fysisk aktivitet åt mig. Jag har gått ner 11 kg! och minskat 11 cm runt midjan! Jag har nått mitt första delmål att gå ner 10 kg fram till sommaren! HURRA! Dom sista 3 kilona har farit av bara farten när jag har haft problem med halsen men som man säger:inget ont som inte har något gott med sig! Det känns att jag har gått ner :) Bara det att böja sig och plocka leksaker från golvet är lite lättare!Om det känns nu efter 11 kg så lär jag vara lika snabb som stålmannen efter att ha gått ner 30 kg :D  Jag är dock inte riktigt tillbaks på banan med kosten efter operationen men nästa vecka är mitt mål att det ska funka igen! Man blir så himla sporrad när man ser och framför allt känner att det händer saker! Nästa lön , den här lönen bara susade till och tog slut :),ska jag nog unna mig lite belöning och handla lite sommarkläder åt mig själv! I en storlek mindre :) Har minsann tänkt belöna mig med en jätte handling åt mig själv när jag når mitt mål på 30 kg!Då är jag verkligen värd det! Vad fina kläder jag ska shoppa!! ( Kanske borde börja lägga undan lite pengar!)Jag måste nog inhandla någon ny bh nästa lön! Det första som ryker när man går ner i vikt är ju just bysten! Jag får verkligen jobba på att få bort magen!!Så det inte slutar med att jag är helt platt upptill och så en jätte mage! :) Jag har en ny tid inbokad till min "coach" Ann-Sofie om 2 veckor och då är målet satt till -1.8 kg så som det ser ut nu har jag redan klarat det målet!Men jag får nog kanske räkna med att gå upp lite nu när jag börjar kunna äta vanlig mat igen och inte bara leva på flytande! Men det är bara att ta ett djupt andetag och köra järnet!Jag har en massa underbara människor runt omkring mig som stöttar & peppar mig!Som jag dessutom tjatar kost med men dom verkar stå ut med det också :) Vad roligt det är att få kommentarer!Tack ni alla som skriver rara kommentarer!:)Bamsekramar till er! Tjingeling !

Kommentarer
Postat av: Julia

Mina flickor är tvåäggs, dom är totalt olika varandra både till sätt och utseende :)

2012-05-30 @ 12:30:19
URL: http://underbaraungar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0