Försäkringskassan höll på ge mig hjärtsnörp !



Jag har hållit ordentlig koll på föräldrapenningdagarna!Jag ringde till & med dit och förvissade mig om att jag hade kvar dagar INNAN jag lade in om föräldrapenning från jobbet hela juli-månad!Allt var okej:det fanns dagar!Gubben har också kvar dagar så han har tagit ut 5 veckor till sommaren.I början av veckan så ramlar det in ett brev att vi har kvar 36 dagar!! TOTALT på barnen!Gubben är lite coolare än jag , han sa på en gång att det är fel och att vi ringer och kollar upp det!Jag ringde f-kassan och fick veta att jag var på plats nr 574 i kön!Nej tack!Så i dag har jag ringt upp dom!Nej hon som svarade förstod inget för det fanns ju dagar!Jag hade ju hunnit tänka massor:ska jag dra tillbaka min f-ledighet och samtidigt visste jag att dom fått vikarie för mig!Hur ska man göra för vi överlever absolut inte på lägsta nivå-dagar en hel månad och sommar & allt!När man vill kunna unna sig att göra något med barnen!Ja,usch vilken magknip jag har haft för detta brev!Men det var tydligen något fel i systemet!Deras fel i systemet fick mig att gå på högvarv!Men jag fick prata med en jätte rar tjej,Josefine,på f-kassan som hjälpte mig OCH det finns dagar! PUH!Jag får vara ledig och behöver inte vara utan pengar heller! Eller....det kan ju diskuteras ;)Men skillnad att få dagar med sjukpeningnivå eller lägstanivå! SÅ nu är mitt magknip borta!Jag kan med gott samvete ta ut f-penningen som jag har tänkt! Härliga sommar! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0