Här igen :)


Ungefär så här känner jag mig för tillfället ! Jag hade sett fram emot en myshelg med familjen!Vi skulle ta det lugnt och bara vara!Det började bra,tills klockan halv ett på natten mot lördag.Jag hade somnat i soffan och vaknar av att det rinner i halsen.Ja visst efter så gott som 2 veckor efter operationen när man tror att det har gått över så börjar jag blöda.Jag ringde 1177 och dom ville att jag skulle åka in på akuten.Jag for ner på akuten , insåg innan jag gick in att jag borde nog ha bytt tröja :) men jag hade inte tänkt åka nånstans utan gå i säng.Det slutade med att jag blev inlagd på medicinavdelningen.Jag hade inga planer på att stanna så jag gjorde mig inte hemmastadd utan tänkte att jag får åka hem när det blir morgon och läkaren kommer.På fm började jag blöda igen så jag blev inlagd ännu en natt. Visst är det väl tur att man får vara på lasarettet när man inte mår bra men roligt är det inte!Jag trivs som bäst hemma :)På söndag fick jag komma hem och vilken ljuvlig känsla! Så nu har jag fått utskrivet nya mediciner och sjukskriven ytterligare en vecka med stränga order att inte lyfta eller anstränga mig!Nu måste vi få bukt med den här halsen!  Det innebär att jag inte får börja träna heller :( det känns trist när man var på g och verkligen tyckte att det var roligt!Jag har vägt mig i dag!Jag har gått ner 4 kg på 3 veckor men med den här halsen är det inte konstigt så den äran kan jag inte ta åt mig! Totalt 12 kg sen jag började i mars. Det känns faktiskt ! Tänk hur det ska kännas när jag har gått ner 30 kg?! :) Men jag får kanske räkna med att gå upp 1 eller 2 kg när jag kan börja äta igen.Nu har jag ätit flytande ett tag.



Det var ju morsdag i går!Min familj hade gjort en sån fin tårta tills jag kom hem men tyvärr kunde jag inte äta av den då men i dag skulle jag få prova äta "mjuka" saker så det finns kvar en bit.Den ska jag smaka! Den var så fin med orden "Mamma är bäst" på tårtan. Jag har förnyat brudarnas garderob litegrann men inte hunnit fota dom i kläderna ännu,orken har inte varit på topp.Men jag ska göra det någon dag.De 2 större juvelerna är i den åldern så dom vill bestämma själv så dom ska få följa på stan nån dag och handla,enklast så!Judith& Joline har inga invändningar mot mammasval ännu:) men jag vet hur fort det går så jag får skynda mig att bestämma medans jag får ;)
Jag har en arbetskompis som själv är tvilling som säger att jag inte ska klä dom likadant :) men sorry Bosse-jag tycker att det är så charmigt och som sagt det är inte länge mamma får bestämma :).Vad som kan vara lite trist är när man ska handla här i stan och det finns inte 2 i samma storlek!Jag bad Kappahl ta hem en till i samma storlek men det kunde dom inte utan hänvisade mig till deras nätbutik.Nä tack då kan jag lika gärna beställa från h&m eller ellos.Vars tog servicen vägen?Faktiskt i fredags så hittade jag lite grann på Lindex som föll mig i smaken och som det fanns 2 utav!Bilder kommer:) Nu ska jag lägga mig på soffan en stund :D Inte likt mig men i dag känns det behövligt!Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0