Lite uppdatering :)


Jaha hur är det med er då? Här är väl allt under kontroll , jag antar att min hals håller på att läka för det kliar så att jag håller på att bli galen!Oj om jag hade haft en virknål när det kliar som värst!Jag trodde/ville att jag skulle orka dammsuga här i dag men jag fick ge mig -jag orkade inte! Jag hann bara titta på dammsugaren så kom gubben i full karriär och sjasade mig därifrån,sen fick jag snällt sitta på en stol och titta när han dammsög.Den stackars mannen har fixat och donat med allt här sen måndag och inte ett ljud om det.Annars brukar vi vara rätt duktiga på att hjälpas åt.Lilla Judith tjorvade lite innan hon somnade i går kväll,när hon vaknade i morse hade hon en rejäl ögoninflammation.Lilla hjärtat hon såg så eländig ut!Hönsmamman ringde 1177 och fick veta att nu behandlar man inte med antibiotika förrän efter några dagar så deras råd var att man skulle behandla det hemma och vara noga med hygienen.Ögoninflammation smittar som ni vet ;) vi får se hur länge Joline klarar sig:)Judith har varit jätte duktig när vi har rengjort hennes ögon i dag.De små liven,bara 1år & 8 månader,förstår allt man säger åt dom.Jag blir helt fascinerad över hur mycket dom begriper!Det bubblar ut nya ord varenda dag,Judith har börjat sätta ihop 2ordsmeningar.I går sa hon åt sin morfar:mera banan! varpå morfar lovade att mormor skulle köpa mer banan;)
Våran bil har gett upp förra veckan och det var så lång kö till att lämna in den på verkstan för en bedöming,så först den 30 maj skulle vi få in den.Vi tror ju inte att försäkringsbolaget börjar repa en gammal bil som har brunnit under huven så vi tror att den blir inlöst.Det är bara att hoppas att vi får ett bra bud-åtminstone vad den är värd!Vi har sökt efter bilar i dag & faktiskt hittat några intressanta MEN då hänger det lite på hur det blir med våran bil och vad försäkringsbolaget säger.Det är så trist att vänta så länge!Vill veta NU! Man är som lite låst utan en bil som hela familjen ryms i :) 6 människor,3 hundar och en massa packning!Det är ingen vanlig kombi som vi kan tränga oss in i :D Det gäller att hålla tummarna att det ordnas fort för nog blir sommaren lite tråkig utan bil!Det blir lite långt att cykla med hela gänget till stugan som ligger 5 mil härifrån.Nog för att jag har sagt att jag ska köpa en cykelkärra till tvillingarna och slå i hop nöje & nytta i sommar. Jaja nu ska vi se klart hockeyn :) och nu måste det vända!Heja Sverige!!!! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Blogg-Mallan

Jodå, jag kan visa dig hur du ändrar designen/färgen på bloggen när vi ses!! =)

Har jobbat för dig Tis & Ons och idag och imorrn för Sivan, och på måndag på Ingelas rad! =)

Hoppas du piggnat till och att ditt halsont börjar avta!

Kram

2012-05-18 @ 22:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0