Fredag!

Men vad fort den här veckan har susat i väg! Redan fredag i dag! Nu är det dags för jobbarhelg :) Vad har hänt här då? Ja vad gäller flickornas nattiprocedur så har det funkat bra! Över förväntan faktiskt! Judith har faktiskt somnat 3 kvällar före Joline! Det var inte heller väntat! Vissa kvällar har det tagit upp till 1 timme och en kväll tog det 7 minuter! Vad skönt att äntligen ha kommit till skott att ha tagit tag i det! Dom började bli lite tunga att bära :)
 
Gårdagens höjdpunkt måste jag ju berätta :D Vi satt & åt frukost vid köksbordet. Judith strulade med sin stol,hon tyckte att stolen var för långt i från bordet. Jag knuffade in den lite grann men hon var fortfarande inte nöjd med det. Så hon klev helt sonika ner från stolen och flyttade den själv. Sen utbrister hon glatt: " Jag har skjutit mig!"   Det lät ju lite brutalt! :)
 
Föräldramötet i Julles klass på måndag resulterade i att vi fick beskedet att klassen ska delas. Först sa rektorn att det var permanent och sen skulle det vara fram till juni i alla fall. Ja samtidigt som det känns trist att dom delas så tror jag att det är nödvändigt! Att ge klassen en chans att inse hur det ska vara i ett klassrum för det har dom inte en aning om. Sen 6 års så har det varit stökigt så ingen av dom vet hur det är att jobba i ett lugnt klassrum. När vi kom hem och berättade detta för sonen så blev han förstås ledsen för han anser att han tappar sina 2 kompisar. Vi har sagt åt honom att vi tror att det här blir bra! Kompisarna bor kvar här brevid & dom kan umgås efter skolan! Det är mycket folk som har engagerat sig och varit med om att dela in klassen i 2 så det finns nog en tanke bakom! Jaja det är värt att prova! Tror inte att det kan bli värre!
 
Träningen den här veckan har bestått av 2 cirkelträningar :) träffade en kusin & en arbetskompis som jag inte har träffat på ett tag och fick bekräftelse på att det syns att jag har gått ner i vikt :) Känns kanon bra! Ännu är jag dock inte i land men har väl kommit halvvägs! Har ju stått still jätte länge MEN ställde mig på vågen när jag var till mina föräldrar tidigare i dag & vågen hade gett med sig 1 kg! Ja kanske jag lyckas knuffa den åt rätt håll igen!!
 
Kolla in klänningen :) tror ni att töserna blir julfina i dom? :) H&M kom med en ny katalog i dag! Hittade mycket fint till alla barnen ;)
Nyårsblåsan :)
Ja hörni snart är det jul!! Jisses vad tiden går! Det plockas fram julsaker överrallt! Jag drömmer om en ny julgran a´la Hollywood-modell MEN vilken idé skulle det vara med två kravaller? Kan nog förstå att det blir en hård prövning för våran julgran i år :) Skulle dock vilja ha lite nytt pynt till julgran ! Jag har hunnit träffa Mallan i dag & hon hade köpt så fina turkosa kulor. Jag får titta vad jag hittar när jag månadshandlar sedan. Just nu känner jag mig inte allt för rik .... ni som har haft med f-kassan att göra förstår nog varför! Jaja kommer tid så kommer råd ;) Ha en härlig kväll! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0