I bland har man tur ;)

Ja hörni i bland har man tur ;)
i går förmiddag när jag & töserna var hemma så tittar jag ut genom köksfönstret & vem går inte förbi där ute om inte tomten! Jag skyndade mig att lyfta upp Judith så att hon fick se honom. Joline missade honom men jag hade mina aningar att tomten var nog bort till dagiset som är inne på området ..... mycket riktigt så kom det 2 tomtar tillbaka efter ett tag. Gissa två töser som gjorde stora ögon!!
 
Vi har varit lediga här onsdag & torsdag, hur skönt som helst :) i går har vi bara varit hemma och både hunnit med att göra nytta & myst. Det märks att dagis har börjat sjunga julsånger ! Judith sjöng i går : vi kommer vi kommer! Knäckte ni den? Jamenvisst :) vi komma vi komma från pepparkakeland :) Hon skrattade högt när jag sjöng den med henne! Man ser verkligen för varje dag hur mycket som händer - dom sjunger & leker och det kommer nya meningar hela tiden. Alla åldrar har sin charm !
 
Jag har varit på utvärderingsmöte med Julius i dag :) Nu har ju han varit hemma från skolan i går med sin onda rygg. Lilla hjärtat ;) idag har han varit men började senare då vi inte ville att han skulle vara med på badet. Eftersom delningen av klassen blev lite försenad så har han inte hunnit känna efter ordentligt men vi tror att det här blir bra! Han har fått Gabriella som var inne i klassen som resurs tidigare som lärare & det känns bra! Julius ser en trygghet i henne och då är mammahjärtat lättat. Vi har sagt att vi vill veta allt som rör Julle OMG om det är något & det verkar funka. Bra att man har ett bra samarbete med skolan! Vi ska i alla fall ha ett nytt föräldramöte innan jul för att kolla av lite hur det funkar.
 
I morgon har jag lovat barnen att vi ska fara på stan & handla vinterskor. :) Till tjejerna så blir det kuomaskor! Det har även Jennifer & Julius haft när dom har varit mindre. Dom är väl kanske lite dyrare men då vet man att barnen inte fryser om fötterna. Sen är det ju ett stort pluss i kanten att dom är lätta att både ha på sig och ta av & på. :) Jag trodde att Julius hade vinterskor så han klarade sig ett tag ..... men när jag skulle hjälpa honom av med skorna på akuten så insåg jag att även han måste få ett par. Så det är alla 4 som behöver :) Julius brukar bestämma sig ganska fort vad han vill ha eller inte ........ det är nog med min äldsta tös det kan komma att ta lite tid! Hon vill ha typ stövelmodell men inte med klack ..... håhå jaja ;) min kompis Anna skrattade när vi pratade tidigare i kväll & påminde mig hur vi var när vi var 13 :D   Jag fotar väl vad vi hittar :) Kanske även en före-bild på mamman så ni vet hur jag såg ut innan den stora prövningen :) Nä skämt å sido - det går säkert bra! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Blogg-Mallan

Hej bönan!! =)
Jag har mer ont i tanden idag... usch... fick trycka i mig värktabletter igår, för det gick inte att somna. Och det blir nog ett och annat piller idag också.

Men det ger väl sig snart hoppas jag.
Jag har inte fått någon förfrågan tyvärr ang Fredagen (idag) :(

Jag längtar verkligen efter er!! :)
Känns som en evighet sedan jag sett er!

Jo, jag försöker hålla igång promenaderna, men nog har jag också dagar då jag latar mig ;)

Hoppas du får en mysig helg!
Och att vi ses snart!
Kram

2012-11-23 @ 09:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0