Söndag

Jaha då¨var söndagen snart till ända :) det har varit en jobbhelg! Jag har knappt hunnit vara hemma ;) tur att jag trivs på mitt jobb och att jag har härliga människor runt omkring mig. Det är som aldrig några bekymmer & skulle man en dag känna att man inte riktigt har det där lilla extra så finns det oftast en arbetskompis där som ger en ett extra handtag. Det är bra på mitt jobb att vi bryr oss om varandra & då brukar man orka lite extra :) I dag så var vi 2 glada damer som begav oss ut på bravader ;) som slutade med att vi missbedömde en väg - vi var helt säkra på att det skulle gå att köra på den MEN halvvägs in i skogen så blev vi varse om att så var inte fallet! Vi körde fast och ganska rejält. Vi tittade på varandra & började skratta :D Ja men vad skulle vi göra då? Det hade ju inte hjälpt att tjura i hop precis.... så vi ringde till nästa kumpan som var kvar på stället & hon fick ringa efter bärgaren. Det tog en stund & sen dök det upp en man vid namn Tord. Denna Tord borde få dagens blomma eller nåt :) När han efter många om och men tagit oss därifrån så säger han glatt " Flickor!Man ska inte köra efter skoterleder under vintern!" Vi lovade dyrt & heligt att hädanefter så håller vi oss därifrån tills det är bar mark igen! Men vi fick i alla fall lära oss något under helgen :)
 
Nu är det äntligen tyst & stilla här :) barnen sover & hundarna ska få gå en kissrunda innan det är dags att sova. Jag ska snabbt titta igenom lite bloggar innan jag tar kväll. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Kul att ni har roligt ihop på jobbet.

2012-11-12 @ 21:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0