Uppdatering :)

Gissa vilka 2 trollungar som ska få dessa i julklapp ?:) Har beställt i höstas med jultidningar. Böckerna var jätte fina! Passar ypperligt till våra små troll. Alfons Åberg boxen innehåller 4 dvd-filmer och jag är ett stort fan av Alfons Åberg :) Jag ska bara och jag ska bara ......
 
Det har varit tomtar på dagis i fredags och till våran förvåning så var det inte Judith som var rädd........ det hade varit lilla Joline. Inte riktigt väntat men så är det med de barnen :) Få se hur det går här på julafton ....
När vi här hemma frågade om tomtarna på dagis så sa Joline bara "usch huvva!" och viftade med handen. Judith däremot sa att tomtarna luktade illa !? Det skrattade Jennifer & Julius väldigt gott åt ;)
 
I går hade vi en riktig myskväll , vi sjöng fingervisor & tränade julsånger , när jag sjöng midnatt råder så lyssnade Judith intresserat och när jag kom till tipp tapp tipp tapp så utbrister hon glatt att den sjunger hennes Bitt! Vi har sjungit i ett hus vid skogens slut, när vi kommer till liten tomte tittar ut så håller Joline för ögonen och Judith vill att vi ska sjunga flera gånger om jägaren.
 
Judith var på bordet på morgonen och blåste på ljusen jag hade tänt så jag bad henne gå ner. Jag höll på att svimma när ungen svarar : JAG HÖR INTE!! Vars får barnen allt i från ? Jag måste ta och skriva ner såna där roliga saker som barnen säger för man glömmer fort!
 
Jag vet inte om ni ser vad det står ..... den har jag satt upp på fläkten här hemma. Det står:
"Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt"
Jag tycker att det stämmer ganska bra! Om jag håller på att städa eller göra något annat som de 2 större i varje fall inte är så sugen att hjälpa till med så ser man inte röken av dom MEN om jag sätter mig ner med en kopp kaffe så kommer det alltid någon med ett MAMMA!  Har jag fel? :)
 
Jag är så glad :) nästa vecka på måndag så har min arbetskompis lovat hjälpa mig att julfota barnen! Bosse är jätte duktig att fota så jag är nöjd! Jag ska lägga ut bilder sen ;) Så nu inväntar vi paketet med julklänningarna :) Tomteluvorna ska fram från sina gömmor. De 2 större juvelerna ska oxå vara med så klart. Jaja nu måste jag hjälpa pappan här i huset , han håller på att städa akvariumet och har mer hjälp av Judith & Joline än vad han egentligen vill :) Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0