God afton :)

Hej , har ni hunnit sakna mig? :) Jag har faktiskt tänkt uppdatera men var tvungen att invänta lite hjälp från maken med datorn ;) det kan bli så i bland med flera barn som använder samma dator :) Någon av de äldre hade lyckats ställa om några inställningar så att jag har inte kommit ut på internet. Nu kommer jag i alla fall ut på nätet men Crille har fortfarande lite saker att fixa. Jag vet att jag har haft dessa ord tidigare men jag tycker om dom :)
 
En mycket stolt mamma har varit på möte i skolan i dag :) Det har inte varit så roliga möten i bland..... man blir till slut ledsen som mamma när man känner att det bara skälls på barnen.... eller skälls och skälls men att det inte funkar i skolan på grund av olika anledningar. Jag har nog varit en ganska jobbig mamma :) men det är mina barn så det står jag för! I dag kom det ganska mycket positivt så vi vågar börja hoppas på att det vänder nu! Julius hade fått ha hörlurar (speciella för att han ska kunna koncentrera sig på bara läraren) när dom gjorde ett diagnostest på engelskan - han hade ALLA rätt! Duktiga lilla hjärtat! Det hade funkat bättre över lag i skolan. Det hade varit grupparbeten som hade gått bra. Det är en stökig klass och nu jobbar man med hela klassen ! Dom har fått bestämma klassregler och konsekvenser själva. Det kan nog vara bra för då blir barnen mer medvetna. Sen vill man ju som förälder veta om det har varit något i skolan direkt! Då har man ju chansen att ta det på en gång! Förra veckan ramlade det in papper som var 1 månad gamla på saker som hänt i skolan - då flög jag i taket! Jag vill veta det OMGÅENDE så att vi kan fånga upp det lika snabbt.
 
 
Mina dagar har bestått av jobb i en veckastid :) men nu är den veckan bortgjord för 4 veckor framöver så nu blir det lite lugnare i alla fall. Tur att jag trivs både på & med mitt jobb :)
Brudarna har börjat kivas ganska rejält! Joline har också börjat mer och mer att ta tillbaka saker och inte ge sig. Det är jätte bra men det blir mer konflikter! Vi försöker vara så rättvisa och konsekventa vi kan. Det är stor skillnad på att ha 2 syskon med något år i mellan eller 2 i samma ålder :D
 
Jaha då vet ni att jag är tillbaka igen :) Nu ska jag förbereda för arbetsdag & dagis i morgon. Judith & Joline stormtrivs på sitt dagis med Fi,Bitt och Lill. Jennifer retade dom tidigare att hon skulle på dagis i morgon & Judith blev mycket arg - tårarna kom och hon skrek åt Jennifer : JAG DAGIS! JOLLAN MED! MIN BITT!! Till slut bad jag Jennifer sluta retas. Judith var mycket noga med att poängtera att även Fi och Lill var hennes! Man får vara nöjd med att dom trivs! Jag tänkte att det skulle bli trassel med att lämna dom efter långledigheten efter sommaren men det har gått hur bra som helst! Det är skönt! Det kan lätt förstöra morgonen och lämna dom om dom gråter. Ni vet .... hönsmamman :) Jaja natti natt på er! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0