Värsta fredagen !

Here we go :) Fredagen var det tänkt att jag skulle göra klart inför loppisen som jag & min mamma skulle ha på lördagen! Jojo ni vet i bland när man har planerat in något och så kommer det en massa emellan och det blir bara pannkaka av allt! Just precis så! På fm var jag & brudarna och stressade runt med att handla lite inför helgen,hämta nycklar till lokalen där vi skulle vara och fixa blommor till en begravning som är till veckan.
Så långt allt frid & fröjd.....
 
Kommer hem och hittar ett brev av en granne i brevlådan i mycket irriterad ton att dom inte vill vara dom som klagar men att dom hoppas att jag förstår. Det handlade om att våra hundar skäller när dom är ensamma. Människan hade inte skrivit under med namn utan bara skrivit grannen! Jag insåg direkt vars det kom i från för vi har pratat med alla utom dom som är relativt nyinflyttade. Så Jennifer fick passa sina små syskon en liten stund medans jag gick dit och knackade på! Jag vill lösa allt direkt så långt det är möjligt! Det var en tjej som öppnade dörren och hon såg lite rolig ut när jag frågade om hon hade skrivit brev åt mig. Jo det hade hon så jag bad så hemskt mycket om ursäkt för hundarna. Jag sa också att vi verkligen vill komma till rätta med det. Vi har inte hört nu på ett tag att dom skäller när vi kommer hem. Vi trodde att det hade blivit bättre sen Tulta får vara i Jennifersrum och mysa. Då har det varit tyst när vi har gått & kommit hem. Från att ha varit en arg & irriterad granne så blev hon jätte trevlig efter att vi hade pratat.Jag har full förståelse att man blir galen om det står en hund ( eller flera) och skäller dagarna igenom. Jag lämnade mitt telefonnr och bad henne ringa direkt om det är något! Det skulle hon göra! Det kändes jätte bra för då vet vi ju på en gång och kan göra något åt saken! Tänk vad man kan lösa saker bara genom att prata med folk och visa en vilja att åtminstone försöka! Vi vet att det är våran lilla dam Tulta som startar i gång allihop! Så därför fick hon vara ensam i pigans rum och då har det varit tyst när hon har fått sova i sängen :) Nu är jag helt övertygad om att våran lilla flock ska till att löpa för dom är hel stolliga med annat också! Nackdelen med tikar! När jag kom hem , ganska nöjd med att grannen skulle höra av sig så att vi vet hur det är så är min äldsta dam på ett ruskigt humör!! Anledningen:
Ser ni vad det kan tänkas vara? Inte det? Det är Jennifers namnhalsband hon fick i julklapp! Tulta har tittat lite närgånget på det! Jag kan ju förstå att Jennifer var arg men i det läget blev jag mer orolig om hunden! Min tanke var att fara på stört till veterinären men fick rådet att vänta och se. Halskedjan var nämligen borta! Jag gav Tulta (den banditen) matolja med torrfodret för att smörja tarmarna lite grann. Halskedjan kom ut på Jennifers matta dagen efter så det gjorde inte hunden något populärare! Men matten var ganska nöjd att vovven inte blev sjuk! Nu måste jag se vars jag hittar ett nytt namnhalsband :) Har ni något förslag?
 
Ok! Nu var väl allt strul färdigt tänkte jag och började plocka i mina loppisprylar! Då kommer sonen hem och ser ut som en disktrasa! Det har gått ganska bra för honom i skolan men klassen över lag har väl gjort som vanligt och stökat lite. Det är en stökig klass och det har pågått från 6 års. Dom vet inte hur det ska vara i ett normalt klassrum för dom har aldrig haft den arbetsron. Jag kan känna i bland att vissa föräldrar verkar tro att deras egna barn aldrig gör något fel utan det är alltid andras barnsfel. Är man inte ganska illa ute då? Vi är medveten om att våra barn gör fel mellan varven & vi tar tag i det! Vi vet att Julle är orolig och stökar, vi gör allt vi bara hinner & kan för att ta det! TYVÄRR känns det som att det är några killar i klassen som är mer utpekade än andra-att det är dom som "förstör" klassen. Julius kom hem en dag och sa att det spelar ingen roll om han sköter sig eller inte för han får i alla fall skulden om det är något fast han inget gjort! Brandlarmet hade gått en dag i skolan - han fick skulden men det var inte han. En annan elev i klassen hade dock stått upp för Julle och sagt att det var inte han! Det känns så trist att det ska behöva vara så! Vi pratar med honom varenda dag att vi vet hur duktig han är & att han ska visa den sidan i stället för den här stökmagistern. Jaja nu hade i alla fall den här veckan funkat ganska bra! Det värmer mammahjärtat att se och höra att han börjar få förtroende för Gabbi (som är vissa timmar i klassen) & Isabelle som vikarierar för Angela nu ett tag. Varför han nu var så ledsen på fredag det var för att en av de andra föräldrarna hade kommit till skolan. En pappa.Några av eleverna hade frågat efter hansbarn och fått till svar att dom håller honom hemma. Då hade barnen frågat om pojken var sjuk och fått till svar att pojken tyckte att vissa elever i klassen beter sig som svin rent ut sagt! Jag vet att Julius inte ljuger men min första tanke var att en förälder går väl för fan inte till skolan för att bete sig så?! Ursäkta att jag svär men hoppas att ni förstår varför!! Jag frågade vem mer som varit där ute och hört det och Julius svarade. Då ringde jag upp en av de andra grabbarna som också hört det och får återigen höra dessa ord utan att pojken pratat med Julius eller vet vad han just sagt! Kan ju bara säga att mina proppar rök!
Så nu kanske vi alla andra föräldrar i klassen ska gå dit och berätta vad våra barn tycker om sina klasskompisar? Det kanske är en bra nivå att lägga det på!!??
NEJ!! Nu tycker jag ju inte det! Jag är emot våld men hade jag mött denna pappa just då så hade jag klippt till honom!! J--la IDIOT!!
Julle har en tendens att ta på sig skulden för saker, när deras fröken i 3an blev sjukskriven för olika saker så var han så otroligt ledsen och trodde att det BARA var hans fel. Det sista som behövs är väl en förälder som inte kan bete sig! Vi vuxna måste väl kunna samarbeta och jobba på att klassen ska få det att fungera! Om vi vuxna ska gå in med en sån attityd och hacka ner på andrasbarn har vi tamefan inget där att göra!! Det är nytt föräldramöte i den klassen nästa måndag! Gissa vem som ska dit!!
 
Det sket sig med mina loppissaker :) men som tur är så är jag snabb när jag vill så på lördagsmorgon plockade jag snabbt i hop det jag hade tänkt sälja. Jag kom hem vid halv 9 efter att ha jobbat natt ;) Hade loppis mellan 11-15 och tjänade i hop ca 700 kr. Hade kunnat gå både bättre & sämre! Eller hur? Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0