Lediga torsdag

I går torsdag så var vi lediga & då hade vi planerat in en dejt med Ingela & hennes Hampus :) Vi har tänkt jätte länge men det är alltid något som har kommit emellan. Har det inte varit jobb så har det varit sjuka barn men i går äntligen kunde vi ses så att mammorna fick prata och barnen leka :)
Hela gänget :) Brudarna tyckte att han hade så många spännande saker ;)
Godingen i egen hög person ;)
 
Vi hade en trevlig fm! Det tog dock lite tid för oss att komma i väg för lilla fröken bestämd hade fått för sig att hon skulle klä sig helt själv! Det tog sin lilla tid innan jag fick hjälpa henne med overallen.
 
Judith är jätte bra i magen fortfarande men då har hon inte fått mjölk ännu heller. Hon skulle ju vara helt utan mjölkprodukter i 2 veckor , sen ytterligare 2 veckor med laktosfritt och sen ska vi alltså prova igen med vanlig mjölk. Vi har fortfarande inte fått svar på de andra proverna.
 
Vi har planerat in en pimpeltur till min lediga helg nästa vecka. :) Judith hade svar på tal när Jennifer frågade vad hon skulle göra om hon ramlade i vattnet:
"Man behöver inte vara rädd om man ramlar i vattnet för då blir jag en groda! Vi blir allihopa grodor!"
Kan man ana lite HC Andersen - sagor över det hela ??
 
Ja vad har vi mer hunnit med?
Vi har bokat in en semester ! Vi tittade i genom gamla kort när vi var där sist -08 och det ska bli underbart att komma i väg lite! Bo i stuga på camping och bara vara! Barnen längtar! Jag har semester första perioden i år så min semester börjar midsommarveckan! Veckan efter så åker vi till Junsele! Sen får vi se vad sommaren hinner bjuda på! Det lär väl bli att vara i stugan och fixa lite också.
 
Jag har sökt semester sista helgen i april också - då hade vi planerat att fara på Ikea, ni vet juniorsängarna! :) Så nu har vi massor att se fram emot! Det behövs alltid! :)
 
Nu ska jag titta i genom lite bloggar innan nästa tvättmaskin vill hängas - ja eller tvätten då ;) Det har blivit ett litet bakslag med Joline - det har ju gått jätte bra med att vara utan blöja och gå på pottan i stället. Med Judith funkar det! Men den lilla godingen Jollan !! Henne verkar det inte bekomma att bli blöt i byxorna! Hon kommer lika glatt i alla fall för att meddela att det har hänt! Judith däremot skyndar sig på pottan och vill absolut inte bli blöt! Dom är verkligen olika :) Judith byter tröja om det har kommit en droppe vatten medans Joline inte alls bryr sig fast det droppar från den ?! Min tanke är att jag väntar ut Joline :) är vi likaså hemma så kan vi ju byta kläder och tvättmaskin finns så det är inte något problem. Men man blir lite fundersam varför hon backar i det? Jennifer gjorde så i samband med att Julle föddes men då fanns det ju en anledning. Jaja det ger sig nog!
 
Här är det marknad i helgen så det blir väl att gå en sväng! jag behöver fylla på sockförråden! Den här familjen har alltid slut på sockar! Jag jobbar natt hela helgen så då hinner jag vara med de mina på dagarna. Ha en bra fredag! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0