Onsdag & dagens post :)

Jaha så var det redan onsdag! Jag har jobbat eftermiddag så förmiddagen gick åt till ett besök i skolan. Bra att man visar sig där lite då & då :) Jag satt med under första lektionen när Julius hade matte. Han som inte har fått något gjort under sina mattelektioner på ett tag jobbade 3,5 sidor. Det handlar absolut inte om att han inte kan men det finns inget som motiverar honom !? Han säger att det är trist och tråkigt & alldeles för lätt. Vi hemifrån försöker pusha honom & säga att om han gör undan det han tycker är lätt och visar att han kan så får han säkert lite svårare uppgifter. Det har hans mattelärare lovat men då måste han ju först visa att han kan basen så klart.
 
Brudarna var hos mormor & morfar under tiden. Där trivs dom må ni tro ;) Sen har jag hunnit vara till frissan & fått lite färg isatt & klippt bort de tråkiga topparna. Jag hann även & handla så mannen slapp det när han slutade kl 16  & skulle hämta flickorna. Ni ser .... jag är snabb som en vessla när jag vill :)
 
När jag kom hem nu efter kvällsskiftet så var det lite roligare i posthögen än vanligt :) Att drömma kostar inget ! Annars är tanken att hålla hårt i pengarna fram till semestern :) Jag hade bokat in en ny synkoll för att ta ett par nya glasögon men då ramlade det ner en bilförsäkring & en bilskatt ......... när jag ändå satte in dom i mappen med räkningar så kollade jag i genom månadens hög. Jag avbokade min synkoll - den får vänta! Dessutom har vi ett födelsedagsbarn i april eller rättare sagt två för båda killarna i familjen fyller år. Sen är våren i startgroparna och då behövs det oftast massor till juvelerna. Det ska förnyas både skor & jackor.
 
Till flickorna har jag köpt fodrade stövlar i höstas som dom kan ha våren. Men då är det ett galonställ som står överst på deras lista. Jag var på stan tidigare i veckan & slängde ett öga men det som var framme verkar vara från förra året. Väldigt utplockat i storlekar. Insåg snabbt att går jag på Lindex eller Kappahl så är det ca en tusen lapp som drar i väg på 2 galonställ. Jag var dock in på coop & handlade i dag.Dom har börjat med barnkläder & skor. Hittade massor :) Dom hade dessutom kampanj på galonställ och dom såg helt okej ut. 199 kr / ställ så det lutar åt att det blir en sväng dit under veckan. :)
 
Till helgen har vi planer på att åka till farmor & farfar - gissa om ungarna tjatar! Judith har pratat varenda dag i 2 veckorstid! Joline sitter brevid och ser så förståndig ut & nickar. Så i morgon torsdag när jag kommer från fm-jobb ska det helgstädas , packas och handlas färdigt så att man kan åka i vettig tid på fredag!
 
Vi får hoppas att det blir bra väder när det är en pimpeltur inplanerad!! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0