Tisdag 19 mars

I dag har min moster Ingegerd varit borta (död) i 3 år. Hon är saknad! Hon hann få veta att jag skulle ha barn igen men inte att det var tvillingar.
 
I dag har jag hunnit vara den där sambandscentralen , som alltid annars , så jag har ringt och bokat om tandläkartider till både Jennifer & Julius. Vi har fått provsvaret på glutenprovet som visar att Judith inte är glutenintolerant. Skönt! Då hade det genast blivit lite besvärligare. Vi håller ju fortfarande henne mjölkfri. Hon äter bättre än aldrig förr. Det är så härligt att se att hon har lite glitter i ögonen igen. I morse däremot så klev hennes lillasyster upp och sa åt mig -
"Mamma blanda cin jag är sjuk!"
VA? Jo då lillgumman hävdade bestämt att hon var sjuk och behövde medicin. Jag tyckte när jag lyftade henne ur spjälsängen att hon luktade "feber" men hon var inte varm och det var inget jag kunde ta på. Så jag tänkte att jag får föra henne på dagis och så får jag hämta henne om dom ringer.
Det tog en halv timme och sen ropar Judith att Joline kräks i vardagsrummet ! En liten tös hade hög feber så hon fick alvedon och saft. Julius har alltid spytt när han har haft feber. Man har alltid fått ha suppar hemma för annars har han inte fått behålla det så pass att febern har gått ner.
Just före kl 11 så somnade hon så här framför tvn. Så jag bar min lilla trollunge i säng och hon sov till halv 3 !! Sen har det varit bra! Hon har ingen feber och hon har inte heller spytt något mer. MEN hönsmamma som man är så får dom vara hemma ännu i morgon. Mormor & morfar ställer upp och kommer den stunden som är medans jag börjar mitt em-skift och Crille slutar kl 16.
 
Jaja nu är det dags att ta kväll Natti natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0