Underbart väder

Där ute verkar det vara ett helt underbart väder! Solen lyser glatt från en blå himmel & lämnar en påminnelse till mig att det börjar vara dags att putsa fönster IGEN! :) Jag har ringt bvc kl 8 på morgonen men dagens sjukvård funkar ju så att man kommer aldrig fram direkt utan måste alltid vänta på att dom ska ringa upp. Else från bvc ringde - hon tyckte att det var till barnmottagningen jag skulle vända mig genom att vi varit in dit sist när Judith var dålig. Jaha - jag ringde ner på barn och fick återigen vänta att någon skulle ringa upp mig. En sköterska från barn ringde upp mig ....
 
Judith 2år & 7 månader är för gammal för att få komma på barn utan remiss! Men hallå??? Vad trött man blir! För att man ska få komma ner på barn så får barnen inte vara äldre än 1 år! Jag trodde att människan i telefon drev med mig!  Nej man fick vända sig till vårdcentralen och höra om dom kunde hjälpa oss. Så då var det bara att återigen ringa för att lämna nr & personnr för att någon skulle ringa upp mig! !,5 timme senare ringde det en Håkan från vc. ÄNTLIGEN kändes det som att någon lyssnade vad man sa. Så nu har Judith blivit inbokat på ett läkarbesök i morgon kl 11.30. Hon mår inte bra våran lilla vän. Man ser att hon har gått ner i vikt , är blek,trött och allt verkar gå rakt i genom henne. Man vill ju veta vad det är så att man på bästa sätt kan hjälpa henne! Vi håller tummarna för att det är en bra läkare! Håll ni också tummarna :) tack!
 
Jaja nu ska jag ta ut mina lurviga vänner på kissrunda , byta tvättmaskin & köra i gång diskmaskinen innan det är dags att fara på jobbet. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0