Vinteroverallerna !

Så här snygga ska de två små juvelerna bli :) Vi har beställt varsin reima overall åt Judith & Joline! Jag tyckte att dom var helt bedårande! Man blir glad av dom ! Eller hur? Vi har haft reima till Jennifer & Julius när dom var mindre och vi har alltid varit nöjd! Dom är smidiga och varma! Jag köpte senaste " Vi föräldrar" för att där fanns ett test på vinteroveraller! Där hade dom Didriksson som testvinnare! Jag var in på Erikssons center förra veckan och tittade på dom. En jätte fin lila overall men det kändes så tung och klumpig! Efter det var jag och tittade på reima! Barnen ska kunna röra sig också! Reima är ju lite dyrare men mycket kan jag snåla på men inte på vinterkläder!! Där är det lite som att snålheten bedrar visheten! Hur säger man ? I´ve done that - been there! Köper man billigare så slutar det med att man åker på att köpa en omgång till! Till denna snygga overall ska brudarna ha svarta kuoma-skor :) Finnarna kan liksom det här med värme ;) Rosa mössorna från förra året och rosa reima tec handskar! Förra året hade vi hestra handskar åt dom men Judith var ofta kall om händerna. Det blev jag väldigt förvånad över! Hestra handskarna har funkat åt de två större i många år men sist när vi köpte så var den lite omgjord! I stället för lurvigt vitt ullfoder så var det beige ullfoder som kändes typ som frotte. Jaja nu provar vi även Reima-handskar! När det blir vintermarknad här i februari-mars nångång så ska jag köpa varsitt par handskar åt dom av den finska kvinnan som brukar sälja! Det är många som har pratat om dom & varit super nöjda!
 
Jaja vad händer annars här då? Mormor & morfar kom här på dan och kunde lura av Judith 3 av 5 lager kläder! Till slut hade hon på sig dubbla t-shirtar och då fick det vara! ;)
 
Efter middagen så satt vi vuxna och pratade. Morfar gick in i vardagsrummet där bönorna uppehöll sig - han kom tillbaks och sa att det luktar så nagellack där inne. Då blev det bråttom! Ja men visst! Damerna var BLÅ! Mitt snygga turkosa nagellack jag har köpt när vi var på semester! Judith hade lite grann på sig MEN Joline var som en smurf! Hon hade dock försökt måla naglarna men hela händerna var blå! Till och med i ansiktet var ungen blå! Jag vet inte hur dom hinner få tag i allt! Sanering av två töser! Sen var dom så slut så det var sängen! Mamman känner sig också rätt mossig så jag ska inte vara uppe nå länge till! På återseende! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jättefina overaller. Tyvärr kan jag ju inte sätta en sådan på min lillkille *L*. Köpte dom hanskarna på ht marknaden i kiruna. Går att beställa på nätet av henne.

2013-10-03 @ 21:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0