God morgon söndag !

Tjaha så var det söndag ! Jag fortsätter att beta av min tvätthög ;) jag har hittat ett sånt bra sköljmedel :

Det är mer koncentrerat än de andra jag brukar köpa så det räcker med en halv kork. Den här flaskan har räckt länge i jämförelse med andra 👍 vi har som sagt en hel del tvätt i den här familjen. Dessutom har jag varit den där besvärliga mamman på morgon och kört in dom två stora juvelerna på sina rum med order att städa till och plocka i hop smutsig tvätt och lägga i tvättunnan på toaletten. Sist jag hade tvättstuga så rensade Julle rummet på kläder och vips var det två maskiner till 😳 , naturligtvis kom han på det när jag hade tvättat klart. Ungar ! 

I går roade sig töserna med att gömma sig i leksaksskåpet som står i köket. Tänkte inte så mycket på det först men efter en stund började jag fundera vars alla leksaker var ..... Joho då dom låg utspridda i vardagsrummet . Jag sa åt flickorna att dom fick ta och städa upp sina saker. Då förvånade Judith mig . Väldigt pedagogiskt sa hon åt sin lilla syster : 
" jag vet Jollan - vi gör en lek av det och ser hur snabba vi är !" 
Sagt och gjort ! Det blev full rulle med leken och leksakerna försvann illa kvickt in i skåpet. Huller om buller men vad gör det när man kan stänga igen det 😉. 

Jag får se om jag hinner så ska jag gå i genom sonens garderob i dag . Han är lång och smal så kläderna som passar i midjan passar inte på längden . Sen tänkte jag ta en koll på vad han behöver och vika till lite i garderoben. 
Ni får ha en underbar höstdag ! På återseende! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0