Hej & hå !

Det är dags för en liten uppdatering ! Tiden bara rusar i väg - snart är vi inne i september ! Jag är inne på min andra jobbvecka och flickorna på sin andra dagisvecka ! En lite mindre rolig nyhet som mötte mig när jag hämtade töserna från dagis var att det hade upptäckts att det gick löss bland barnen  😳 , ja jag vet att det inte beror på smutsigt hår eller något sådant men jag tycker att dom ( lössen ) är så vidriga ! Huvva ! Judith med sitt långa hår och dessutom är hon otroligt håröm. Jaja det lär kollas noga vill jag lova ! 

Förutom att jobba har jag försökt hjälpa mamma som har haft eländigt i ryggen ett tag. Nu blev det så illa att det strålar ut i benen med resultatet att hon inte orkar gå dess mer.  Vi fick komma på en magnetröntgen som visade att hon har diskbråck och en förträngning i ryggmärgen. Usch vad ont hon har. Nästa måndag ska hon till läkaren så får vi se när det blir operation. 

I helgen gjorde jag ett ryck här hemma. Först tog jag mig an våran frys - den var förvandlad till en iglo ! 

Jag fick ganska snabbt två hjälpredor ! Dom tyckte att det var jätte roligt ! Det roade dom länge 😃 . När det var fixat så fortsatte jag med att gå i genom och plocka bort för små kläder från flickornas garderob ! Det blev nästan tomt ! Vad dom har vuxit under sommaren !! Ja alla juvelerna behöver kläder ! Jag brukar vara lite förutseende med sånt men nu blev det helt akut helt plötsligt ! En dag när jag hämtade töserna från dagis så hade Judith ett par capribyxor och fröknarna sa vänligt att extrakläderna var lite små om jag kunde ta med större. Kände mig som värsta mamman när jag sa att det kommer när beställningen kommer . I dag har jag hämtat ut ett paket från hm . 

Thights funkar i alla lägen oavsett om man kallar dom för thights eller leggings 😉

Mimmi pigg är en klar favorit ! 

Lite tufft när det ska vara lite fint. 

Morgondagens outfit 👍 Julius valde åt små syrrorna . 

Söta mössor & vantar som , jag ser nu, hamnade på tvären. Så det blev lite påfyllning i deras nästan tomma garderob i alla fall. I köket står det en stor blå sopsäck som min jobbarkompis ska få till sin lilla prinsessa . Det är så roligt att ge till dom man vet uppskattar det. 
Min stora tös var lite grinig att det bara var flickorna & Julius som fick från hm nu ..... Men hon har dock köpt kläder i somras för lite av pengarna som sommarjobbet gav. Dessutom ska hon i väg på fjällvandring med skolan och då har vi köpt rejäla kängor , skaljacka och lite annat som hon behöver till det. Det var dock lite saker som var restade från hm , bland annat det Judith väntade så ivrigt på ! En rosa ryggsäck ! Men det skulle komma om två veckor. 

Vi var i väg och handlade direkt efter jobbet i dag. Judith somnade i bilen på väg dit så hon var inte på sitt bästa humör. Tänkte kolla jackor och överdragsbyxor men det tar jag på onsdag när jag är ledig . 
Nähä , nu ska jag göra klart inför i morgon innan jag tar sikte på sängen. På återseende. Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0