Men underbara sommar !

Men vilken sommar vi har haft !! Vissa dagar har man inte ens orkat vara ute mitt på dan ! Men en sån här sommar är det länge sen vi har haft ! Vi kom hem i går efter tio dagar på äventyr ! I dag måste jag ta tag i att packa upp alla väskor och fara & handla m.m 
Tyvärr hade det varit rejäl åska här när vi var borta så vi är utan tv, internet och telefon. Vi har allt via com hem och det verkar vara alla com hem-kunder som är utan. Vi ringde i går och då lovade dom att det skulle vara fixat till klockan sju men det är fortfarande inte fixat. Så jag sökte i mina gömmor och hittade en samlings-dvd med Alfons Åberg så den sitter brudarna och tittar på. 

Hoppas att vi snart får i gång internet och tvn. Hemtelefonen känns inte lika akut när man har mobilen. 
Innan vi åkte i väg på semester så har vi njutit av fint väder :

Barnen har fått bada :

Anki & Jack kom förbi och umgicks med oss

Barnen mös i poolen och vi vuxna drack kaffe och vatten omvartannat. 

Joline 

Jag hade varit på Apoteket och laddat upp med aloe Vera salvor. Helt suveräna ! Dom funkar på det mesta. Mina fula eksem på benen - det funkar! Insektsbett-funkar! Bränt sig i solen -funkar! 
Japp det var ett bra köp! 
Vi har varit till Lycksele på semester och bott i en stuga på ansia camping. Kanon fint ! Men vilken stor camping typ fem gånger så stor som den vi har här! Jag har mer bilder att visa men dom är i kameran.... Men nu ni har jag en ny dator som funkar 😃 så dom ska ni få se bara jag får tillbaka mitt internet! 
Jaja men tillbaka till salvan 😉 , inne på djurparken var det fullt med brännässlor överallt . Våran lilla olycksfågel vurpade rakt ner i slänten med brännässlor:

Vi stod brevid vargarna och skulle se när dom fick mat , hips vips så trillade Joline ner i slänten. Jag var snabb och lyftade upp henne. När jag lyfte upp henne så började hon skrika och man kunde riktigt se hur det bubblade upp blåsor på huden :( stackars lillan ! Jag tog ungen under armen och rusade upp på björnberget . Där fanns det en toalett så vi gick in och sköljde med kall vatten. När vi kom tillbaka till stugan smorde jag henne med aloe Vera salvan. Den funkade till det oxå ! Sen när de andra berättade hur söta vargungarna hade varit så var Jollan sur och klämde i med "det var inga vargungar-det var skitungar!" 
Innan vi for till Lycksele så hann vi med fina utedagar 

Vi tillbringade dagen ute och hade med oss sallad till lunch. Underbart ! 
Nu ska jag se om jag lyckas publicera inlägget från telefon. Jag får dela upp inläggen lite för det är ganska mycket 😉så på återseende ! Tjingeling. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0