Julen har varit & farit !

Det var bråda dagar för tomtemor i den här familjen just före jul 😉. Det var mycket som skulle hinnas. Dagen före julafton så var jag & crille ute och fixade klart julklapparna innan jag skulle i väg på mitt eftermiddagsskift. När vi kom hem möttes vi av en tös som mådde pyton 😳. Hon hade ont i sina leder men även i magen , hon låg på sin säng och vågade inte resa sig för då svartnade det framför ögonen. Lilla hjärtat! Det slutade med ett akutenbesök. Jag var tvungen att åka på jobbet så mormor kom hit och var med små tjejerna. Jennifer hade skyhöga sockervärden i urinen ?! Vi fattade ingenting för hon har aldrig tidigare visat nåt sånt. Vi var lite oroliga att hon hade fått blindtarmsinflammation men det visade sig att det var något lindrigare ..... Det borde jag faktiskt ha fattat men när det gäller ens egna ungar är man inte så tuff. Stora tösen hade förstoppning . Stackars liten för det är fruktansvärt besvärligt. Men som tur är så finns det bra saker som avhjälper det ganska fort. Men eftersom sockervärderna var så höga så fick vi fara på en extrakontroll på barnkliniken på självaste julaftonsmorgonen. Men då var fastevärderna helt normala så det var något tillfälligt. 

Vi hade ju en tävling här söndag fjärde advent 😉: 


Lag 1 bestod av Julius & Joline 

Lag två bestod av Jennifer & Judith 
Dom fick dekorera varsitt pepparkakshus. Jag trodde att det skulle vara roligt men med fyra likadana vinnarskallar blir det lätt lite osämja 😉. 

I det ena laget blev det lite gruff sinsemellan 😉 kan bero på att ena lagmedlemmen åt upp alla nonstop 👍. 

Det färdiga resultatet :

Det huset som står närmast är Julius o Jolines hus . Det som står längre bort är då Jeffes & Judiths hus. Mamma var enhällig domare och avgjorde att båda husen var lika fina och det blev delad första plats ! Priset blev äran och ett glas julmust ! 


Kvällen innan julafton ( eller rättare sagt natten ) så var barnens julstrumpor fixade & klara ! Puh det blev jul i alla fall ! Nu ska vi äta en lite sen middag ! Sen ska jag se om jag lyckas få över bilderna från kameran. Hade bättre bilder där än i telefon . På återseende ! Tjingeling 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0