God kväll 😄

Skulle ju uppdatera redan i går men hips vips så sov jag sött under filten i soffan 😉. I går var flickorna ledig med mig så vi var och hälsade på mormor och morfar en sväng. När Jennifer slutade så tog hon en promenad med Tulta & Märta ner till mormor & morfar. Sen for vi på ranten en sväng. Vi var på Jysk en liten runda 😊. Sen var vi in på Ica en sväng och det är brudarnas nya favorit affär! Anledningen: 
Flygplanet som barnen får åka i efter avslutad handling 
Joline bara tjöt rakt ut av lycka medans Judith sjöng av full hals. En äldre farbror gick förbi och berömde Judiths sång så hon sken i kapp med solen :) 
Sen när vi ändå var in på Ica så skrev jag i ansökan till paprica-klubben och lämnade in. Så tjejerna fick varsin gul gympapåse med paprikor på och lite roligt innehåll: 

Varsitt mjukisdjur ( Joline fick en röd paprika och Judith en gul paprika ) , pennfodral , blyertspennor ,sudd och en reflex. Dom var så glada och har ännu i dag kånkat runt på både påsar & paprikor. I dag har jag jobbat eftermiddag. Jag hade en tid på barnmottagningen med Joline kl 10.30. Vi var ju in för ca 1 år sen när hon var dunderförkyld och hade svårt att andas så då fick hon inhalera. Sen dess är hon inskriven som astma patient så dom kollar upp henne med jämna mellanrum. 
Vi var alldeles ensamma i väntrummet när vi kom dit så hon var överlycklig och lekte hej vilt 😘
När det kom fler barn så slog hon sig ner brevid mig och ritade. Samtidigt höll hon ett öga på vad dom andra barnen gjorde. Det gick bara bra inne hos doktorn också. Hon var 93.5 cm lång och vägde 16,5 kg med kläder. Vi fick utskrivet nya mediciner som vi skulle ha hemma i fall hon blir förkyld. Medans vi var på lasarettet var Judith hos mormor & morfar. Hon och mormor hade bakat en sockerkaka medans vi var borta 😄 gissa om hon var lycklig. Sen tog dom sig en liten tupplur i mormor & morfars säng: 
Till och med Judith somnade en stund ?! Hårt hållandes i paprikan. Sen håller dom i sina sockar med hello Kitty . Jag for i väg på jobbet. Bosse försökte hjälpa mig med ett kort på molly som jag hade i telefonen. Men vad jag inte tänkte på var att jag hade sparat kortet från ett mms som Jennifer skickat åt mig så bilden var ju för liten för att få en fin förstoring av. Jag är totalt kass på det där 😳. När jag slutade jobbet så var jag förbi Anki en sväng och tog en kopp kaffe. Tur att någon förstår sig på megabyte och sådant för Anki förklarade att fotot har större upplösning om jag skickar det åt henne via mail än via mms. Då kom jag ju på att det var ju Jennifer som fotat bilden och därför hade ju Jeffe en högre upplöst bild i sin telefon . Så Jennifer mailade bilden till Anki . Hux flux hade Anki fixat & donat och skrivit ut två förstoringar på fotopapper : 
Förlåt för en dålig bild ! Ramar hade hon också 😄 så tadaaa .......
Nu har Jennifer & Julius varsin förstoring med molly 😄! Jennifer har redan hunnit få sin för hon var ännu vaken när jag kom hem men Julius får se sin i morgon. Jag har ställt den på hansskrivbord 😄. Jennifer har ställt sin på byrån. Visst blir man varm i hjärtat av vänner som alltid tänker på ens barn. Anki visste hur mycket dom var för sin molly 💜. Jennifer fick tårar i ögonen när hon fick den inramade förstoringen och skickade genast ett sms som tack. Nöjda barn och nöjd mamma! Nu ska jag borsta tänderna och ta sikte på sängen. På återseende! Natti natt 🌞

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0