Helgen så långt ;)

När vi slutade på fredagen så for jag & hämtade busbönorna på dagis. När jag berättade att vi skulle fara och handla på Coop & dollar så försvann Joline fort som rackarn ut i kapprummet. När jag & Judith kom dit så stod lilla godingen färdigklädd i overallen & skorna - det var bara mössan och vantarna som saknades! Visst kan väl hon 😉 när hon vill själv :) ! Vi for hem och hämta upp pappa , sen var vi på Coop och helghandlade innan vi var in på dollar och handlade lite lördagsgodis. Sen när vi kom hem så hjälptes vi åt att göra hemmagjord pizza : 
Flickorna fick också hjälpa till att sätta på fyllning ! Vilken lycka ! Sen plockade vi fram fredagsgott till fångarna på fortet men Judith somnade efter en kvart i min famn och Joline somnade en kort stund efter hos pappa. I dag har vi haft Julius på fotbollsmatcher mellan 10-14. Pappa har varit och skruvat i bilen som bestämde sig för att jäklas lite grann igen. Jag har haft två vildingar här hemma : 
Dom har härjat på här , kört varandra i dockvagnen , bråkat med varandra mellan varven och varit allmänt livliga ! Jag höll på att förbereda middagen i köket när Joline kommer springande med Judith sittande i dockvagnen och kör med full fart in i mina ben. Jag höll på att ramla baklänges! Milda makter eller som Judith säger " vilda vakter!" Jag har hunnit tvätta en hel del i dag och roat mig med att plocka till lite här hemma. När vi var och handlade i går så hade dom billig fläskfilé på Coop , detta blev våran middag :

Stekt fläskfilé i bitar , potatiskrocketter , stekta champinjoner med lök och vitlök , och världens enklaste sås som är jätte enkel att göra! 
Såsen:
5 dl vatten och en köttbuljongtärning som du kokar upp och sen tillsätter du en typ philadelphiaost ( jag hade med vitlök och örter) . Man låter den puttra en stund. Jag tyckte att den såg ganska tunn ut så jag satte en till ask med vitlöksost. Det blev jätte gott! Barnen åt som aldrig förr! Judith har tömt magen två gånger i dag så även hon åt ! Nu ska vi se melodifestivalen och äta lördagsgodis ! Vi har en skön ledig helg med en massa mys ! På återseende! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0