Nu är jag tillbaka !

Det är många som har sett likheten mellan mig & Joline 😊 så här kommer det några bilder på mig när jag var liten !  En av mina äldsta vänner tycker att hon är en kopia av sin mamma & faktiskt så kan man på vissa kort inte avgöra om det är jag eller Jollan men när man tittar på det runt i kring så ser man det glada början av 80-talet 😉
Jag med tutte (nappen) i munnen. Jag kommer inte i håg att jag använde napp men däremot tummen ! Det var svårt att vänja bort för den hade man ju liksom med sig jämt ! 
Jennifer sa att det här var Joline ! Uttrycket känner jag väl igen från min yngsta trollunge ❤️.
Barnens farmor tyckte att det här var Joline medans Johanna tyckte att det påminde om Judith med busögon 😀
Liten bagerska 
Detta kort fotade jag mest av för att visa Camilla ! Hon har gett en docka åt flickorna med en exakt likadan klänning som hon hade haft när hon var liten! 
Minns inte om jag satte den här bilden i förra inlägget ;) men visst ser man dragen ?! 
En ung storebror med Bonita som ännu var valp. Det är hunden jag växte upp med och säkert anledningen till att jag älskar stora hundar för hon var underbar ! 
Min fina mormor i början av 80. Hon gick tyvärr bort i juni 2010 innan jag fick tvillingarna i augusti. Jag saknar henne fruktansvärt mycket fortfarande! Hon skulle fylla 94 året hon dog så jag är tacksam att hon fick leva så länge. Hon var en riktig krutgumma! 
Jag ser aningens mätt ut i mormors trygga famn 😉
Ännu en bild på mig och mormor. Tyvärr var den lite suddig sen innan och att fota av den med telefon gjorde inte saken bättre. Jag blev ganska rund efter att ha varit som en liten kråkunge :) 
Mamma och Lasse en jul för många år sen ;)  ja , det var nog alla kort för den här gången ;) jag tycker att det är jätte roligt att titta kort från den gamla goda tiden 😀 jag ska leta fram kort från när Jennifer och Julius var mindre som jag har i album så ska ni få se kort på Jennifer & Judith i samma ålder för dom är jätte lik varandra ! Nästan mer lik än Judith & Joline ! Jag kan ju berätta att Joline själv säger att kortet på mig med nappen är hon! Hon blir jätte förnärmad när jag säger att det är jag ! Jag skickade bilden på mig & Laila till Laila och skrev åt henne att det är 35 år sen den är tagen ! Jisses ! Glasögonen som Laila hade då är ju modern igen ! Det är ganska häftigt att se hur sånt kommer tillbaka! Samma att se tapeter från då ! Jag måste banne mig ta och framkalla korten som ligger på våran hård disk! Har massa kort !! Så länge jag hade kamera med filmrulle så var jag jätte noga att framkalla och sätta in i album med datum osv. Men sen vi skaffade digitalkamera så har jag inte alls varit så duktig! Jag gillar ju att ordna och skriva in i album så jag fattar inte varför jag inte har gjort det! Det är ju så roligt att kunna ta fram albumet och titta i ! Hmm skärpning Jessan ! Jaja dricka theet var det! Natti natt på er! Tjingeling ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0