SĂ„ var det tisdag 😉

Jaha min lediga dag efter helgen försvann illa kvickt! Som alla andra lediga dagar! Jag & brudarna har myst pĂ„ hĂ€r i dag ;) Joline har fĂ„tt nĂ„got ofog för sig ...... I söndags somnade hon pĂ„ köksgolvet just före sju. Vi bar henne i sĂ€ng . Till sĂ„ ska det lĂ„ta somnade Judith framför teven. Vi började titta filmen "pappa pĂ„ burk". Döm om vĂ„ran förvĂ„ning nĂ€r Joline klev upp pigg som en lĂ€rka kl 22.15 - sen fick vi inte henne att somna om förrĂ€n halv 2! I gĂ„r var det samma visa ! Hon somnade vid sju och klev upp halv tio nĂ€r jag just hade kommit frĂ„n jobbet! DĂ„ sa hon att hon var hungrig?! Fast hon hade Ă€tit bĂ„de middag & kvĂ€llsfika ?! Men Ă€r ungen hungrig mĂ„ste hon ju fĂ„ Ă€ta nĂ„got sĂ„ vi vĂ€rmde kycklinggrytan frĂ„n middagen och hon Ă„t rejĂ€lt innan hon somnade om halv tolv. Lilla godingen! Undra om hon vĂ€xer lite extra just nu ?! I fredags sĂ„g det till slut ut sĂ„ hĂ€r nĂ€r vi tittade fĂ„ngarna pĂ„ fortet: 
Den Ă€ldsta & yngsta i syskonskaran somnade ! Dom var sĂ„ söt dĂ€r dom sov! I dag fick jag & Jennifer Ă„ka och hĂ€mta nya skor frĂ„n skoaffĂ€ren 😉 vi hade lĂ€mnat in hennes skor som vi köpt i slutet av oktober- dom hade spruckit upp sĂ„ det var ett hĂ„l pĂ„ 10 cm vid sulan. Tösen blev ju bĂ„de kall och blöt! I gĂ„r ringde skoaffĂ€ren och sa att vi skulle fĂ„ ett par nya sĂ„ det tackar vi för ! I dag har mormor & morfar kommit hem i frĂ„n sunderbyn dĂ€r morfar varit inlagd pĂ„ sjukhuset och tagit lite prover & gjort kontroller. Jag hade skickat lite rabattkuponger till h&m sĂ„ detta kom dom med : 
Strumpbyxor , trosor och sockar samt varsin tröja Ă„t brudarna ;) Judith har tittat lĂ€nge pĂ„ trosorna och sorterat dom efter fĂ€rger. Hon gillar sĂ„nt ;) sĂ„ nu ska jag mĂ€rka lite nya klĂ€der innan jag tar kvĂ€ll. I morgon vĂ€ntar fm-jobb och brudarna ska pĂ„ dagis. Vi hade ju utvecklingssamtal dĂ€r i mĂ„ndags & det gick bra! Det kĂ€nns sĂ„ skönt att veta att personalen kĂ€nner töserna och ser deras skillnader! Vi har vĂ€rldens bĂ€sta dagis! Judith & Joline Ă€r ju vĂ€ldigt olika bĂ„de i utseende och sĂ€tt. Judith verkar flera Ă„r Ă€ldre pĂ„ vissa saker , pĂ„ sĂ„ sĂ€tt syns det att hon Ă€r storasystern av dom! Joline Ă€r en liten buse och Ă€lskar att slaska ner sig och grisa med allt i frĂ„n tvĂ„lar till vattenfĂ€rger! Judith Ă€r den förstĂ„ndiga och vill inte grisa ner sig. Judith tar Ă€ven lilla systern i försvar dĂ„ & dĂ„, Joline kan vara vĂ€ldigt lĂ€tt stött om man sĂ€ger Ă„t henne och dĂ„ storgrĂ„ter hon. DĂ„ Ă€r Judith genast dĂ€r och kollar lĂ€get! Älskade trollungar ! I söndags nĂ€r jag badade dom sĂ„ satt jag pĂ„ huk och höll pĂ„ att plocka ur tvĂ€ttmaskinen , dĂ„ hör jag nĂ€r Judith förmanar Joline att sĂ„ fĂ„r man inte göra. Jag hann inte fundera dess mer över detta förrĂ€n det sĂ€ger splasch och jag blev dyngsur av badvatten. NĂ€r jag vĂ€nder mig om ser jag Joline med dockans lilla badkar och ett stort leende! Hon skrattade jĂ€tte gott medans Judith gormade pĂ„ henne . SlutklĂ€mmen var att Inga-Lill , Britt och Ann Sofie skulle fĂ„ höra detta pĂ„ dagis! Jag kan tĂ€nka mig att dagispersonalen fĂ„r höra en hel del 😀 jaja ha en bra kvĂ€ll . PĂ„ Ă„terseende! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0