Stolt lördag !


Men vilken lycka ! Kan man vara annat än stolt över att vara svensk i dag ?! Vilket otroligt lopp alla tjejer gjorde ! Charlotte Kalla är ju helt suverän! Men jag fick då nästan ont i magen på upploppet ;) det ska bli roligt att se herrstafetten i morgon! I kväll är det ju hockey men då är jag på jobbet men det är bara att läsa statusar på fejjan så vet man resultatet :) . 

Jaha , jag kan berätta att det är så jäkla tomt här hemma. Det märks att min trogna skugga inte finns kvar. I morse när jag kom från jobbet så var det ingen kluns som studsade överlyckligt och pep :( av ren vana så plockade jag fram alla skålar och skulle ge dom mat. Jag hade så gärna velat ha henne kvar ett tag till. Ni som har sett filmen eragon förstår om jag säger att hon var min saphira ❤️. Men men , hon fick nästan 9 år och det är mer än vad andra leonberger har fått. Googlar man på rasen så står medellivslängden 7-9 år så jag är tacksam för att ha fått ha den underbara hunden så pass länge. Judith & Joline har inte riktigt förstått. Joline sa i går att molly är i stugan och kommer hem när hon är frisk. Lilla gumman ;) då sa Judith åt sin lilla syster att molly är i hundhimlen. Men i morse frågade Judith när molly kommer hem. Vi förklarade på ett bra sätt att från himlen kommer man inte hem & då brast Judith i gråt. ( mamma höll nästan oxå på att brista i gråt ) . På dom andra hundarna märks det att våran gamling är borta. Tulta har varit så otroligt kelig och kommit nära nästan att hon har velat trösta. Märta har blivit som flera år äldre i sättet . Fast första dagen så var hon hel konstig och skällde åt allt hon hörde. Jaja tur att vi har dom kvar i alla fall. Förhoppningsvis är det MÅNGA år tills vi behöver fatta ett så tufft beslut igen. Tulta är kring 6 år och Märta fyller 5 år i mars. 
Nähä nu ska jag hänga tvätt och duscha innan det är dags för att äta middag. I dag bjuder huset på köttfärssås & spagetti 😊 enligt barnens önskemål! Ha en bra lördag ! På återseende! Tjingeling. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0