Torsdagen i ett huj 😃

Jaha dĂ„ var torsdagen nĂ€stan till Ă€nda! Dagarna bara rusar i vĂ€g ! I morse försov vi oss , jag vaknade halv sju av att Jennifer puffade i mig & undrade om vi inte skulle jobba fm. Det blev snabba ryck kan jag sĂ€ga ! Kvart över sju dundrade jag in pĂ„ jobbet , dĂ„ hade vi Ă€nnu hunnit köra töserna till dagis ;) Judith somnade i bilen pĂ„ vĂ€g till dagis ?! Det Ă€r inte likt henne men hon kĂ€ndes inte varm eller sjuk pĂ„ nĂ„got annat sĂ€tt. DĂ€remot hade hon ont i magen av bajset sa hon och dĂ„ insĂ„g jag att det mĂ„ste vara flera dagar sen hon tömt magen. Dagis skulle ringa om det var nĂ„got. Jag ringde dit och kollade lĂ€get innan jag for ner pĂ„ mitt lönesamtal med chefen. Mormor & morfar erbjöds sig att hĂ€mta töserna om det skulle behövas. Det behövdes inte men till slut hĂ€mtade mormor & morfar dom kl tvĂ„ sĂ„ att dom fick vara dĂ€r med dom en stund i alla fall. 
SĂ„ hĂ€r ser det ut i sovrummet just nu ;) dom har somnat tillsammans i vĂ„ran dubbelsĂ€ng. Älskade smĂ„ troll ! Vi har just suttit och tittat en dokumentĂ€r om tvillingflickor frĂ„n Kina pĂ„ kanal 1 , Jennifer stirrade pĂ„ mig efter en stund och undrade om jag grĂ€t! Och det gjorde jag! Usch vad hemskt att dela pĂ„ tvillingar! ( ja syskon överhuvudtaget) . Det var i alla fall en familj i USA som hade adopterat en av flickorna och en familj i Norge som hade adopterat den andra. NĂ€r dom hade kommit dagen efter till kontoret för att skriva papper hade dom ovetandes om varandra klĂ€tt flickorna likadant . Dom tyckte att flickorna var vĂ€ldigt lika varandra samt att dom hade samma födelsedag. FörĂ€ldrarna hade frĂ„gat pĂ„ kontoret om det var tvillingar men fĂ„tt till svar att det var det inte! NĂ€r dom kommit hem till sina lĂ€nder sĂ„ hade dom gjort ett DNA test som visade att det var enĂ€ggstvillingar. SĂ„ nu höll dom kontakten och man fick se nĂ€r dom reste till varandra. Jag liknar nog mest en seriefigur med röd nĂ€sa nu för det rann en och en annan tĂ„r! Hemska tanke om nĂ„n hade delat pĂ„ vĂ„ra tvillingar som Ă€r sĂ„ mĂ„n om varandra! Jag tror att tvillingar har ett speciellt band. DokumentĂ€ren hette "Tvillingsystrar" och om ni inte sĂ„g den sĂ„ se den ! I morgon skulle dessa tvillingar som nu hunnit bli 11 Ă„r vara med i skavlan sĂ„ dĂ„ har jag bokat teven!  I gĂ„r nĂ€r jag kom hem frĂ„n jobbet var jag bĂ„de trött och ganska leds , medans jag gjorde middagen sĂ„ gick jag snabbt in pĂ„ fb och dĂ„ blev jag genast mycket gladare ;) min kompis Anna som jag har haft som trogen parhĂ€st sen jag var 10 Ă„r hade satt ut en bild pĂ„ min tidslinje :
BĂ€staste Anna ! Även om vi inte pratar med varandra pĂ„ flera veckor sĂ„ Ă€r det alltid samma ! Vi kan Ă„teruppta samtalet som om vi har pratat bara dagen innan 😘. Det Ă€r lycka att ha sĂ„na vĂ€nner i sitt liv! Jaja annars dĂ„?! Jennifer har kommit hem vid nio-snĂ„ret och har varit pĂ„ avslutningen pĂ„ entrepenadveckan. Alla kommunens Ă„ttor har haft utstĂ€llning med egna uppfinningar. Vi hade tĂ€nkt Ă„ka dit men med en gnĂ€llig liten tös med magknip sĂ„ var vi hemma. Till slut sĂ„ gav vi henne klyx och sen satt vi halva familjen med henne inne pĂ„ toaletten. :) Joline blev sĂ„ ledsen för att Judith var ledsen men nĂ€r Judith hade fĂ„tt tömma magen rejĂ€lt sĂ„ var det tvĂ„ glada töser! Sen har dom svamlat pĂ„ hĂ€r tills det var dags för sĂ€ngen. Joline har fĂ„tt för sig att hon ska inte sova men om man sĂ€ger att hon ska vila sĂ„ gĂ„r det hur bra som helst! Knasfia 💜! Jaha nu ska jag ta en kopp the innan sĂ€ngen. BĂ€st att lĂ€gga sig snart sĂ„ vi inte försover oss i morgon igen ;) natti natt pĂ„ er! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0