Glada barn blir en nöjd mamma!


Det här fina konstverket hade Judith gjort på dagis i dag ! 
Här är Jolines konstverk. Jag ser nu att bilderna kom på snedden men ni ser ju ändå :) kan man bli annat än glad 😄 ! Det har varit så kallt i dag så flickorna hade varit inne på dagis och pysslat :) den här mamman har pratat med både lärare & rektor i dag . Jag måste bara berömma dom och säga vilket kanon jobb dom gör! Det är säkerligen inte lätt alla gånger! Jag har fått så bra bemötande av både berörda lärare och rektor ! Det känns bra! Dom har sett att det är grupperingar i klassen och vidtagit åtgärder på detta. Rektorn har varit in i klassen i dag & pratat med dom om att man respekterar både tider & varandra samt att om man är sen och inte hunnit få all info så ligger det på eget ansvar att få den senare. Resten av klassen ska inte behöva tappa tid pga detta. Utvecklingssamtalen drar i gång nu i veckan och det ska pratas om trivsel med alla elever. Jag vet att skolan från sitt håll gör allt dom kan för att komma till rätta med problemen ! Jag vet att jag är en besvärlig förälder som inte är så lätt att ha göra med alla gånger men när min tös kom hem glad och lättare till mods så vet jag att jag gör rätt som verkligen bryr mig och lägger mitt krut där jag anser att det behövs! Anne! Tack för ditt tips om elevhälsan :) det var redan påtänkt från skolanshåll och rektorn skulle kontakta dom på stört så att klassen får gruppsamtal. Klart att 14-åringar inte menar att vara elak i bland men ren tanklöshet kan bli väldigt elak mot den som kanske tar illa vid sig. Jaha :) annars då ........ Jag fick ett trevligt samtal i från min sons mattelärare i dag ;) hon ringde bara för att berätta att det hade funkat kanon bra i dag ! Vad roligt det är att få såna samtal också! Han har ju haft boken hemma och arbetat när han varit sjuk förra veckan. Jag höll på att få dåndimpen när jag såg uträkningarna så mamma var där och brydde sig 😉 visade hur jag tyckte att det skulle se ut med ett tydligt svar och en uträkning hur man tänkt under! Inte att man ser en kladdig uträkning och sen behöva söka vilket svar man kommit på. Anneli hade berömt Julle och han hade muttrat att det var mammas fel varpå hon svarat honom att han hade världens bästa mamma! Det värmde ju i hjärtat efter att ha känt sig som häxan surtant ! Jaja det kan jag bjuda på - gäller det mina barn så vill jag ha koll och jag backar inte en millimeter ! Vi mammor :) och pappor också så klart! Måste bara berätta en lite smårolig sak också : vi satt och åt middag förra veckan - den kulinariska ( kanske inte ) läckerheten blodpudding med bacon och lingonsylt! Då kliver Joline ner från stolen och berättar att hon ska hämta en kniv. När vi undrar varför då så säger ungen glatt : " jag ska bara skära bajskorven ! " vi fick bita oss i tungan för att inte börja skratta :) ungar alltså ! I går skulle jag steka fisk i ugnen men den var så stor att den hann inte tina , så jag satte den i kylen och gräddade våfflor i stället med sylt och glass till. Våran Judith älskar fisk & potatis så hon blev lite besviken ! Därefter säger hon att vlåfflor det var bara låtsasmat och ingen riktig mat! Det tyckte morfar var jätte roligt :) jaja nu ska jag natta mina små juveler ;) på återseende! Tjingeling 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0