God morgon :)

Här sitter jag med en kopp kaffe och njuter av lugnet :) Jennifer har gått i väg till skolan. Vi har -28 grader kallt så jag var lite bekymrad när hon skulle gå men hon tyckte som så att det bara var näsan hon skulle bli kall om och att hon skulle gå fortare & då blev man varm :) inget gnäll där inte! Resten av gänget sover. Julius är dunder förkyld och hemma från skolan. I går var han alldeles röd under näsan efter att ha snutit sig hela dagen. Bönorna sover gott :) Joline vaknade vid 6-tiden och kom till min säng & där somnade hon snabbt om. Vi hade utvecklingssamtal med största juvelen på tisdag. Hon kämpar på & är duktig i skolan. Vi pratade också om det här med klassbytet. Jag kan ju tycka att det inte är dom som är duktiga och kämpar som ska känna sig tvungen att byta klass. Skolan gör allt dom kan med att komma till rätta med stöket under lektionstid. Det andra med grupperingarna verkar vara väldigt svårt att komma åt. Risken är väl att det blir tuffare för "plugghästarna" - ja jag vet inte , det är baske mig inte lätt att vara 14 år!! Jag tycker ju ändå att man bör ta upp det i klassen över lag hur man beter sig mot andra. Sen finns det ju blanketter av olika slag - blå blankett för kränkande behandling!!! Men men .... Jennifer säger att det kan hon stå ut med så länge hon har sina kompisar men att det är stöket och sena ankomster på lektionerna som är värst. Vi pratade länge om att byta klass för och nackdelar! Som det verkar nu så byter inte Jennifer & Tarja . Moa var väl sugen att byta. Jaja vi får se vad som händer! Det är inte så lätt att vara tonårsförälder heller ! Jag kan lova att det kändes när hon berättade att tjejgänget inte ens svarar på ett hej när dom står tillsammans men däremot om dom kommer en & en ! Morr! Då kommer mammatigern fram ! Tror fortfarande inte att deras föräldrar skulle uppskatta att barnen beter sig så men jag får lov att släppa det ett tag och se vad som händer! Jaja en kopp kaffe till & titta lite i nya cellbes medans det är lugnt ;) tjingeling på er !  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0