Men hej lördag !


En bild på min lilla trollunge tidigare i veckan 😉. 
Det har hunnit bli lördag igen ! Jag jobbar natthelg . Grabbarna i familjen är och jagar i stugan. Mormor är här med tjejtrion när jag jobbar. I morse när jag kom hem hade mormor sopat av golvet och kört en tvättmaskin. Det var så skönt ! Tack ❤️! 
I måndags hade jag viktgruppen igen och denna gång handlade det om kosten. Vi fick kostförslag och Ann - Sofie som håller i det ville att vi skulle äta så fram till jul för att sedan återinsätta kolhydraterna dock kanske i mindre mängder. Så jag har försökt vara duktig och sköta mig 😉

Så här såg min middagstallrik ut en dag. Vilket sockerbehov man kan bygga upp när man snaskar mycket - till slut måste man ha något gott varje dag. Jag var där igen 😳. Det tar ett par dagar att fajtas mot det begäret. Det underlättar dock lite att utesluta de snabba kolhydraterna för dom har en tendens att öka sötsuget. Jag har handlat hem nötter , frukt , grönsaker och keso 👍. 
Resten av familjen äter ju som vanligt och skillnaden handlar ju bara om att jag tar inte makaroner , ris eller potatis till maten. Inga konstigheter alls . Vitt bröd och smörgås äter jag inte heller. När dom andra fikar smörgås så tar jag ett kokt ägg och lite makrill. 
Jag & Ulli på jobbet kör ju den här gruppen tillsammans. Så vi kan skicka bilder på våra middagstallrikar och stöttar varandra 😃. Det är guld värt! Efter kostinformationen så fick vi prova på stavgång. Jag får alltid ont i axeln efter att jag har gått med stavar så jag gör nog något fel . Jaja nu vet ni att jag försöker sköta mig med kosten. 

Jag har unnat mig en ny jacka:

Kanske lite dålig bild. En mc kinley jacka som skulle ha kostat 1500kr men dom hade den på kampanj nu till söndag för tusenlappen. Jag kämpade hårt med det dåliga samvetet som jag har alltid när jag ska handla något åt mig själv. Men insåg till slut att jag verkligen behövde en jacka . Men ni tror väl inte att barnen blev utan ?! Nä då inte alls. Jag var i fredags och hämtade ut en beställning från hm. Vi fick en katalog för en vecka sen. Då fick dom stora barnen skriva ner vad dom ville ha och så skrev jag vad töserna skulle få. Sen ringde jag in beställningen på stört. Vad som känns lite trist var att av Julles lista så var hälften redan slutsålt! Han fick fyra saker i paketet som kom nu och sen kommer två saker till som var restnoterade. På deras kläder fick jag 10%rabatt medans pigan har blivit så stor att hon går på vuxenstorlekar så på hennes kläder fick vi ingen rabatt. Jaja så är det ! Våran stora tös som fortfarande inte är frisk och ingen röst är tillbaka trots att det gått 10-11 dagar. I går var jag med henne till vårdcentralen igen. Tror att vårdcentralen börjar vara less mig men det bryr jag med inte om. 😉 herre jistanes Jennifer mår inte bra och nån hjälp måste man ju få. Hon hostar så vi andra vaknar på nätterna. Ja hur som helst så pratade jag med första läkaren som vi var till för typ en månad sen. Jag berättade för honom hur frustrerad man blir av att se hur ungen mår dåligt och inte har nån ork. Han skickade oss på labbet för att ta nya prover. Tigermamman tjatade sig till att dom skulle ta mycoplasma - prov oxå. När vi kom tillbaka från labbet så pratade läkaren om mycoplasma och sa att provsvaren dröjer upp till tio dagar så han skrev ut en behandling nu som hon skulle börja med. Hellre nu än om tio dagar. Så nu hoppas jag att tösen frisknar till. Hon som fyller 15 år på tisdag !! Min älskade piga är inte så liten nå mer. 

Lite av flickornas kläder . Till Sofia - tröjan var det även en blå tröja med prinsessan Sofia på men den är redan i tvätten . 

Judith ville vara med på ett litet hörn. Byxor och en tröja. Det var även några saker som var restnoterade till Judith & Joline oxå . 


Hittade så fin bild på nätet 😉. 
Insåg att det är inte värt att stressa i hjäl sig så i veckan har jag tagit det ganska lugnt ! Nu i dag har jag tvättat några maskiner och hängt tvätt , men mellan maskinerna har jag ägnat mig åt tjejerna. Vi har suttit och myst i soffan och tittat tv. Jag & Joline tog oss en liten tupplur . Det var så skönt! Nu ska jag göra lite middag och sen bara vara en stund innan det är dags för jobb igen. Ja jag ska ju hämta hit våran mormor oxå. På återseende ! Tjingeling 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0