Så sant !!


Hittade så kloka ord på nätet! Det var så sant ! Det man sår får man skörda! En ganska enkel sanning ! Eller hur ?! En annan enkel sanning är ju att man behandlar andra som man vill bli behandlad själv. Tyvärr finns det ju folk som inte riktigt har förstått hur det funkar men de flesta förstår ju. 

Den här hittade jag oxå 😃. Min mormor var en ganska klok gumma som sa många saker som hon hade rätt i ! Bland annat så sa hon att dom som aldrig har haft något lätt kan drabbas av storhetsvansinne direkt dom får i hop lite grann. 
I slutändan så är det väl inte pengar som räknas. Hon sa även att inför döden är vi alla lika och man får inget ta med sig när man går. Så sant ! 
Det är dock oxå sant att allt blir betydligt enklare om man har pengar MEN pengar gör en inte till en bättre eller finare människa än någon annan. 

När jag ändå är i gång så tar vi den här oxå. Var alltid positiv ! Gör det bästa av det du har ! Allt blir bra mycket jobbigare om man går runt och är negativ ! Så Camilla 😃! Nu har jag haft mina kloka ord för i kväll ! Kommer kanske nya i morgon 😉! Natti natt på er alla ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0