1 december !

Jaha i dag är det 1 december ! Det är inte sant vad tiden springer i väg ! Har tänkt uppdatera flera kvällar men tiden och orken har inte riktigt räckt till. I kväll har vi varit på avslutningsgympa . Joline tinade riktigt fram och satt till och med själv på samlingen . Under hela terminen har hon inte alls varit med på notorna men nu när det var sista gången så var hon riktigt medgörlig och tyckte att det var jätte kul ! Det kom ju in två clowner och spexade lite grann under gympan . Det var ju hur roligt som helst. Judith viskade åt mig att det är ju Åsa och Kicki 😉 ( två av ledarna ). Jag frågade henne varför hon trodde det. Då tittade hon på mig som om jag var dum och så säger hon tyst " men jag hör ju att det är dom" 😃😃. 
Sen avslutades gympan med fiskdamm och lite fika. Båda flickorna sa att dom vill fortsätta nästa termin 👍🏻. Vi har inte hunnit se årets första avsnitt av julkalendern ..... Har dock läst om den på sociala medier. Många sågar den men det finns några som tycker att den är bra också. En av mina vänner tyckte att den var för större barn. Jaja vi ska se avsnitt två i morgon . Däremot tyckte jag att det var svårt att se siffrorna när jag skulle hjälpa flickorna att öppna .... Dom har varsin tv- kalender och sen har dom fått en adventskalender med pixiböcker tillsammans. 

I år vägrade jag dessa chokladkalendrar . Så vi köpte denna med små böcker i. Helt perfekt ! Våran tanke är att vi öppnar den varje kväll efter tandborstningen så har vi en ny bok att läsa varje kväll fram till julafton. 
Här har det hänt massor .... 😃 

Först tappade Joline en av det lösa tänderna . Någon dag senare så tappade hon även den andra : 

Så nu har hon också en glugg ! Lilla hjärtat ❤️. Lyckan var stor när hon tittade i glaset på diskbänken morgonen efter. Tur att den där tandfen hade hunnit ut och växla mynt 😃. 
Förra helgen så var det tomtarnas vinterspel här :

Självklart att man måste dit och titta när tomtarna hade parad genom "stan". 

Dom hade ställt upp en stor kälke brevid julgranen på torget. 

Sen skulle ju tomtarna tävla mot varandra. 

Här står tjejerna och håller koll. 

Av hong kong tomten fick dom varsin ballong . Vi var tvungen att fara och värma oss lite hos mormor. 
Nu i helgen som var så har vi städat och julpyntat som sig bör den första advent. 

Barnen har fått hjälpa till så dom är hur nöjda som helst. 

Lite suddig bild men så här snygg julgran har vi i år ! 
Vi var även ner och hjälpte mormor

Flickorna fick klä granen och det verkar vara något dom gillar. 

Hemma i köket så har tomtarna fått komma fram. Julkrubban har Jennifer fått av mormor och morfar när hon var liten. Ja jisses där ett tag så var hon så fascinerad av denna julkrubba. Det enda hon pratade var om Jesusbarnet och julkrubban. Det lät som om vi var värsta fanatikerna 😃. Men det var efter att ha sett mormors gamla julkrubba med det lilla Jesusbarnet som har fascinerat oss alla. Även mig ..... Det var mer än en gång min mamma fick lirka av mig det lilla Jesusbarnet som jag tog från krubban 😉. Jaja Jennifer har i alla fall ledsnat på sin krubba så nu lyser den så fint på skåpet i köket. 
Jaja klockan sprang i väg så det är dags att ta kväll. Jag får visa er dom färdiga julklapparna en annan dag. På återseende ! Tjingeling ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0