En vecka till jul

Så har det hunnit bli torsdag ! Nu är det en enda vecka kvar till jul ! Vi har varit hemma och myst på. Flickorna har kryat på sig men vi håller oss ändå hemma från jobb och dagis . I går var vi ner till mormor och blev bjuden på rotmos och köttkorv. Det var jätte gott ! 

Nu har jag gjort klart Juliussmössa. Jag ville göra en svart tofs men han ville inte ha så då blev den så här. Han verkar nöjd och använder den. 
I tisdags så hade Joline väldans mycket ork ! Hon lyckades med det mesta ..... 

Först lyckades hon krascha kaffepressen så jag fick leta fram min gamla trotjänare från ett skåp. Den är lika gammal som mig 😃. Medans jag höll på att fixa det och få undan glaset så 

Hjälpte fröken till att sticka på sin mössa. Maskorna for all världens väg ! Det var bara att riva och börja om. 
Jag var inte så jätte glad och försökte berätta för henne att det kostar pengar om man häver sönder saker. Då tittar tösen på mig med stora ögon och så kom kommentaren :" men mamma det är ju bara att fara på banken !" 
😃 inga konstigheter enligt Jollan. 

I tisdagskväll så började jag slå in lite julklappar som jag hade färdigt. På onsdagsmorgon när flickorna klev upp så gick Joline i vardagsrummet. Sen hör vi ett illvrål : "Judith ! Kom ! Tomten har varit hit med julklappar !" 
Sen hade dom fullt upp med att studera det ett bra tag. Gissa om dom längtar till julafton ! 😃 Till de stora barnen är vi färdiga .... Eller färdiga - vi har beställt sakerna dom ska få och väntar på paketet. Till brudarna ska vi fixa något mer . De större får färre men lite rejälare saker som dom behöver och har önskat sig. Töserna vill ha så mycket 😉 men dom nöjer ju sig med det mesta. 
Ja en av töserna ...... Ni får gissa vem ...... Avslöjade för mormor vad hon skulle få i julklapp 😃. Hon berättade så glatt att vi hade en julklapp till mormor och mormor tyckte att det var spännande. Då böjer sig ungen fram och viskar " det är ett halsband !" 
Då förmanade pappan henne att man får inte avslöja i förväg för då blir det ju ingen överraskning . Då vände hon sig om och såg väldigt irriterad ut på sin pappa och så säger hon " men jag viskade ju bara ! "
Det är så mycket som händer just nu och dom utvecklas varje dag ! Man får skratta en hel del. Dom har svar på allt och lösningar på det mesta. 
Nu i veckan har vi Aska hemma för Jennifer hade så mycket packning sen när hon kommer på jullov. Det passade ganska bra för förra veckan fick jag en bild av en ledsen Jeffe :

Aska hade något i ögat när hon kom och skulle titta till henne på lunchen. Jag ringde upp henne på en gång. Så Jennifer tog med sig hunden och traskade i väg till veterinären som finns på skolområdet. Så hon fick medicin åt sin vovve. Vi har fått ge henne smärtstillande och ögonsalva. I går var vi på återbesök här i stan. Eftersom det också är distriktsveterinärerna så såg dom anteckningarna från Öjebyn . Så vi skulle fortsätta 3-4 dagar till att droppa. I går ramlade räkningen in på 1500kr och medicinen har vi tagit ut för 800kr. Typiskt att det kom just till jul men huvudsaken att våran lilla svartnäsa slipper ha ont. Hon är så duktig och kommer självmant när man ska droppa .  Aska har ätit lite dåligt på sistone men nu när det ser bättre ut i ögat så äter hon bra igen. 

Våran älskade svartnäsa ❤️. 

Så här trött blev Judith i går kväll. Vi tittade Emil i Lönneberga när vi var hos mormor. Vi har sett det tidigare men då har dom inte tyckt att det var något intressant men i går så matade Emil tuppen och grisknoen med körsbär ...... Sen var dom fast och jag är bara glad 😃 jag älskar alla de här gamla Astrid Lindgrens serier. Så i går ville dom se filmen . Då somnade Judith . Sen i natt hade hon feber och även på morgonen så vi ska mysa under filten och se på Emil i dag. Sen efter middagen när pappan har kommit hem så har jag tvättstugan. Skönt att få undan till jul. Jaja på återseende ! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0