Bebisen

Efter skolavslutningen så for vi på söndagen och hämtade hem en ny familjemedlem ! Jennifers väldigt försenade julklapp :

Låt mig presentera Huntermoons Chanel 😉 men vi kallar henne Aska ! Jennifer har döpt henne alldeles själv. Den julklappen var värd att vänta på ! 

Hoppsan ! Hon hann lite väl nära när jag skulle fota ! 
Resan att hämta henne blev ett äventyr för sig. Brudarna stannade som tur var hos farmor & farfar över dagen. Vi andra drog i väg vid halv sju på morgonen. Vi stannade och fikade efter vägen . Allt flöt på bra. I Skellefteå så tankade vi full tank och meddelade Britt Mari & Yngve ( som har kenneln) att vi var ca två timmar bort. Hmm ..... Nästan fyra mil utanför Skellefteå så donkade det till i bilen . Vi funderade vad det var .... 
Det var multiremmen som gick av! Den hade gått av för att spännet hade gått sönder. Det började med att vi tappade servon , sen började batterilampan lysa och bilen började koka . 😳 

Jahapp det var bara att vackert stå vid vägkanten och invänta bärgaren. Det tog över en timme innan den kom. Sen blev vi tillbaka bärgade till Skellefteå . Där ordnade vi hyrbil och nån timme sen var vi på väg igen. 


Denna bebis har varit väldigt efterlängtad vill jag lova ! Britt Mari & Yngve bjöd på mat när vi kom fram sent omsider. Så rara människor ! Sen vände vi hemåt igen. 

Vi stannade lite då & då för att lilla Aska skulle få kissa . Samtidigt som vi kunde sträcka på benen. 
Nu är hon i alla fall hemma. Vi är alla förälskade i denna lilla svartnäsa 

Jennifer är så duktig med henne. Vi får inte bry oss 😉 hon ger mat och är ute med henne. Det är verkligen hennes bebis ! Man ser på hunden också att den är mest för Jennifer . Vars Jennifer är hittar vi också Aska. 

Jaja ..... Så kom det då - det intagningsbeskedet till gymnasiet ! Det var en strålandes lycklig unge och mamma med tårarna rinnandes . Ja , jag vet att jag är löjlig men jag har jätte jobbigt att förlika mig med det faktum att hon ska i väg 30 mil hemifrån för att plugga. Men det är ju det här hon vill och har kämpat för så samtidigt är jag jätte glad för hennes skull. Hon kommer ju hem på helgerna. Jaja nu ska jag söka fram lite klistermärken åt en liten fröken som inte har tålamod att vänta ..... På återseende ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0