Semester

Ja jag är inne på min tredje vecka av semestern! Det har inte alls varit nån direkt värme att prata om ! Men om man ska tro på väderleksrapporterna så kommer den nästa vecka. Det vore skönt med lite sol på näsan innan det är dags att börja jobba igen ! Vi har varit mest i stugan och myst. Vi har även hunnit vara på en shoppingtur till Luleå . Vi har inte alls planerat att åka på nån längre semester - vi tar det bara lugnt och njuter av ledigheten. 

Sonen har blivit så intresserad av att fiska ! När vi är i stugan så går han själv ner till älven och vi ser honom genom köksfönstret. Han har fått ett nytt spö och en rejäl fiskeväska. Han är nöjd vill jag lova 😉. 

Brudarna myser också på i stugan. 

En dag hade vi faktiskt sol och ganska varmt men då jäklar kom myggen och de eländiga knotten fram 

Judith reagerade på knottbetten så stackars lilla hjärtat såg bedrövlig ut ! Stora röda blaffor hade hon som dessutom kliade. Joline fick ett knottbett .... 
Märta och Tulta såg bedrövliga ut på magarna. Men då hade vi läst ett gott råd på nån hundsida på internet. Man kokar en liter vatten , en halv påse timjan och pressar ner saften från en citron. Så det gjorde vi och sprejade på hundarna. Det funkade kanon bra 👍. Sen har vi hunnit vara på en liten fiskeutflykt i tisdags så jag ska titta vad jag hade för bilder därifrån ..... På återseende strax! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0