Lite gott till helgen ?

Förra helgen så ställde jag mig och gjorde älgfärspiroger på fredagskväll ! Det är väl kärlek :)
Barnen älskar piroger men jag har varit lite lat att göra på sistone och egentligen förstår jag inte varför. Det kan kännas lite bökigt innan man börjar men när man väl gör så går det undan och gott är det ! Men när jag ändå gör så brukar jag göra lite mer så man kan frysa också.Grundreceptet är detta :
 
Jag brukar göra lite olika köttfärsröror med det jag har hemma. Sist satte jag i champinjoner och strödde riven ost på innan jag vek i hop dom.
Jag brukar göra degen efter detta. Jag gjorde på nästan 2 kg köttfärs sist så vi fick en omgång till frysen. Det hinner knappt frysa ordentligt så är det någon som rycker fram och värmer det.
Det blir rejäla piroger! Man blir mätt ! Flickorna delade på en.
Jag vet inte hur jag lyckades att få dom så olika stora ;)
Köttfärspirog och en god sallad till ! Det är grejer ! Alla nöjda och glada !
 
Jag har varit in och ändrat lite i mina länkar! Tagit bort en del bloggar och uppdaterat adressen till andra. Det har kommit en ny länk dit också. En tjej som heter Marlene som skriver om sin vardag !
Jag har uppdaterat adressen till Mallan också ! Denna glada energispruta som alltid har något på gång ! Så nu har ni fått lite tips på tidsfördriv ! Tjing !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0