Skridskoåkning

Judith och Joline fick ju skridskor i julklapp.
Så självklart att vi har varit och åkt. Dom hade ju provåkt på skolan innan jul och tyckt att det var roligt ! Det som var lite krux var ju att hitta hjälmar här i stan - det fanns inte så stora storlekar i lekhjälmarna som används till skridskoåkning. Så vi fick åka på Erikssonscenter och där hade dom slalomhjälmar.
Brudarna tyckte att det var jätte roligt !
Isen var inte nyskottad men det fanns en skrapa där brevid så store bror gjorde en liten bana som dom kunde träna i .
Det är deras skola man ser i bakgrunden.
Tjejerna valde ju fingerhandskar när vi handlade vinterkläder på Stadium. Men det blir ju inte lika varmt som tumhandskar. Så vi beställde nya tumhandskar från Tornedalenstextil . Flickorna har haft handskar därifrån tidigare och vi har varit jätte nöjda med dom.
Så nu beställde vi nya i större storlek ! Helt underbara barnhandskar ! Dessutom så kan man beställa tunna ullvantar att ha inuti när det är riktigt kallt ! Men det har vi inte behövt hittills men det är bra att ha utifall att !
Jag vet att personal på förskolor är nöjda med dessa handskar. Lätta att ta på barnen och går att torka utan mankemang ! Lätt , varmt och praktiskt är min melodi !
Vill ni gå in och titta på deras sortiment så hittar ni det här :
www.tornedalens.com
 
Vi är super nöjda ! Jag vet att dom brukar komma hit på vintermarknaden och sälja sina produkter så då ska vi köpa ett extra par ! Priset är helt okej ! I stället för att betala det dubbla för handskar här i stan så fick jag både paren och extra ullvante och även frakten till priset av vad ett par hade kostat här.Sen är det väldigt bra handskar ! Judith fryser ofta om sina händer och hon har varit varmare i dessa än i ett par märkeshandskar !
Jag har även beställt skinnhandskar till mig härifrån och dom var guld !! Varma och sköna !
Nu blev det en lite halv dassig bild men jag är så nöjda med dom !
Jag har förresten köpt ny vaxduk till köksbordet !
Vårat köksbord har börjat se lite trist ut och hade behövt sig en liten uppfräschning men det tar vi sen. Det är snyggt med en vaxduk ! Jag har velat ha en liknande vaxduk som ikea har haft i sitt sortiment men det har inte blivit att man har varit på ikea. Sen kom jag ner en dag på tygaffären här i stan och fick se denna ! Oj oj det gick fort att bestämma sig ! Familjen tyckte också att den var fin ! I hörnet av soffan ser ni Jolines klädhög !
Det är häftigt hur syskon kan vara så olika !! Joline kliver ur kläderna och sen ligger dom kvar på golvet i en hög , har hon klätt av sig på soffan så ser det ut så där ! Hon hittar sällan sina saker när hon behöver dom . Medans Judith ( har alltid gjort utan tillsägelse ) viker i hop kläderna och hänger dom över stolen eller sätter dom fint i en viken hög. Judith har oftast järnkoll på vars hennes saker är . På mornarna så är oftast den ena färdig och den andra söker saker. Men det är alltid nån annan som har satt bort dom inte hon ! Hon säger att hon skvallrar (slarvar) aldrig bort saker ! Jaja nu ska jag ta en kopp kaffe innan jag hämtar brudarna från skolan ! Det är härligt att det är fredag ! Då är barnen ledig över helgen och den äldsta juvelen kommer hem ! Trevlig helg på er ! Tjingeling !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0