Slut på semestrarna ...

Men fort var det gjort ! I måndags så var det dags för de flesta som haft andra perioden att börja jobba ! Det är så roligt att träffa hela gänget efter sommaren 😊. Jaa jag har tänkt uppdatera men det har alltid kommit annat i mellan.... men nu så gör jag ett försök. 
Våra töser har hunnit fylla 9 år i lördags men då jobbade ju jag ett 12-timmars skift så vi firade dom på torsdagen när jag var ledig. 
(null)

Älskade ungar ❤️ nio år !! Det har gått så fort ! Fast i och för sig det tycker jag ju med alla ungar. Jennifer fyller 20 år i oktober .... till våren blir Julius 18 .... och små töserna har alltså fyllt 9 
Snart är det skoldags ! Så jag har kollat i genom lite kläder och som vanligt behöver dom en hel del ..... 
(null)

Vi gjorde en beställning från hm ..... 
jag grämer mig lite grann för jag har ju inte riktigt förstått det här med att ladda ner appen. Utan det var när jag var till Luleå och handlade som hon i kassan sa att dom har gått i från bonuscheckarna på papper för kanske 2 år sedan - att man måste ladda ner appen .... 
så efter många om och men gjorde jag ju det. Jag insåg fort hur mycket bonus jag har missat 🙄. Jag brukade ju få bonuscheckar på flera hundra.... men nu när vi hade beställt lite nytt till skolstart så har jag 250kr bonus 😊. 
Båda tjejerna har dragit i väg under sommaren , men Judith har verkligen blivit lång ! Joline kan ju ha kläderna som Judith har haft så hon har mera ombyten. 
Sonen har jobbat hela sommaren ! I fredags hade han sin sista dag så nu är han ledig två veckor innan skolan börjar ! Han har köpt sig en klocka och en ny dator ! Sen har han även beställt sig kläder ..... hans stora syster hjälpte honom. Jag hörde att hon gormade på honom .... han gillar ju det där med märkeskläder och hon har aldrig förstått varför man ska betala dubbelt så mycket för märket. Jag hörde föreläsningen hon hade för honom om vilket vansinne det var att lägga 1500kr på EN tröja när han kunde köpa minst två fina tröjor i stället! Men han har jobbat hela sommaren själv och då är det ju bra att han kan köpa själv det han ville ha! Bättre att han lägger det på kläder än slösar bort dom på annat. 
(null)

De nyblivna 9-åringarna ❤️
Helt ofattbart att dom redan börjar åk 3 ! Tyvärr , ja det är tyvärr , så får dom inte behålla sin lärare . Hon ska börja jobba i åk 1 och dom får en annan lärare. Jag är inte så nöjd ..... dom har gjort om på skolan så förra året var det mycket förändringar. Jag har haft barn på den skolan sen -05 .... 
jag är INTE imponerad av förändringen och ser fortfarande inte de fördelar som kommunen menade att det skulle bli ! Jag tycker att det är ett elände ! Det har varit oroligt , stökigt och inte alls den atmosfären som jag har förknippat med skolan . Förut har det varit en 1-9 skola .... nu är det från förskoleklass till åk 6. Så högstadiet flyttas dom ner till en annan skola. Låg och mellanstadieklasserna från den skolan är uppflyttad till "våran"skola . Så det är en skola för förskoleklass -åk 6 och sen en annan för alla högstadieklasser. Jag har tyckt att det har varit så bra med att lärarna har följt barnen under hela resan . Sen tror jag personligen att det blir ett mildare klimat bland eleverna , helst högstadieeleverna, när det är mindre antal klasser och blandade åldrar. Nu stökar min telefon så jag måste dela upp inlägget 😊. Snart tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0