Vardagen är här igen ...

Japp då var det vardag igen ! Efter ett långt sommarlov så har skolorna startat igen. Det är ganska skönt att komma i rutiner igen. Tjejerna behövde varsin ny ryggsäck. Så stora syster lovade dom att dom fick välja varsin ny på stan. 
(null)
Dessa valde dom. Ni ser ju att det är väldigt olika val. Och jo .... jag tror nog att ni som känner dom redan har knäckt det 😉
(null)
Precis ! Judith valde den rosa och Joline ville ha en guldryggsäck. 
Våra tjejer ❤️ dom har börjat trean ! Det känns som att vi inte riktigt hunnit med. Dom har bytt klassrum och lärare. Jag har varit i skolan och kollat läget så klart. Det verkar bra ! Jag var lite missnöjd innan men man måste ge det en chans innan man sågar det. Jag är positivt överraskad och det känns bra ! Första dagen när jag kom och skulle hämta tjejerna så gick jag in och pratade lite med nya läraren. Då förvånar hon mig när hon pratade med Judith och hade förstått första dagen hur Judith fungerar. Judith är jätte noga med allt och vill att det ska bli ordentligt gjort så hon kan ofta känna att hon inte hinner ordentligt. Men det sa nya läraren att dom skulle få tid till i slutet av varje vecka. Även Joline verkar nöjd så mamman är oxå nöjd 😊.
(null)
I lördags så fick vi åka ner på akuten med en av töserna. Hon har alltid haft problem med torr hud och vi har varit ner till sunderbyn på utredning om psoriasis. Nu hade hon mollusker , som hade inflammerat och det såg bedrövligt ut. Ont hade hon dessutom. Så vi for ner på nya akutmottagningen. Så vi fick antibiotika och rådet att hålla rent med alsollösning. Lilla torrisen ❤️. 
Vi städade förra helgen. Vi rensade bort massor så på söndan var vi på soptippen med ett lass. 
(null)
Märta var nöjd med nya mattan 😊 
Vi har köpt nytt vardagsrumsbord för ett tag sen. 
(null)

(null)

Tjejerna var oxå nöjd och mös i det nystädade vardagsrummet . Så nu har vi gått i genom både köket och vardagsrummet rejält . Bara resten kvar då.... eller åtminstone båda skrubbarna och hallen har vi kvar. Alla garderober ska oxå tas. Jag har börjat rensa flickornas garderob när jag beställde nytt. Jisses vad dom växer ur kläder ! Joline kan ha det som Judith vuxit ur. Men det behövs alltid något i alla fall. 
Jag behövde en ny jacka .... så jag beställde en jacka .... 
(null)
Jätte snygg tyckte jag. Jag har tittat på den i flera år men snålat. Till slut så beställde jag den åt mig själv. När den väl kom så var den jätte liten i storlek så det var bara att skicka tillbaka den. På recensionerna på nätet står det att den är så rymlig i storlek och att man ska ta sin vanliga storlek , det funkade inte kan jag säga. Äldsta dottern tyckte att jag skulle ta en large. Hon tycker att jag köper för stora kläder 😊 men jag hatar kläder som sitter åt och jag vill gärna få kläder under. Allt som inte är för litet kan jag ha 😊. Jag tog en XL men såg direkt jag öppnade paketet att det skiter sig. Jag fick igen den men ingenting under och helst skulle jag inte andas heller. Sen ser jag i jackan vad dom räknar som XL = 42 & tjejsydd dessutom. 
Jaja MEN nu till saken hör att det är nån firma här och säljer ut lagret från fritidsfabriken som jag hade beställt i från . Vi har varit dit i dag och handlat. Jag har köpt en likadan jacka fast i svart med rosa detaljer i större storlek och ja priset .... 599kr i stället för 1099. Jag är nöjd ! Min mamma köpte en likadan jacka som jag hade beställt först. Jag hade nog varit ganska sur om jag hade kunnat ha jackan för nästan 1100 kr och sen kommit på utförsäljningen 😊. Allt löser sig till slut . Nu ska jag smörja benen på en liten tös för dom ska i säng. Vi hörs ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0