God jul

Jaha det var ett tag sen igen .... 
hoppas att ni hade en bra julafton ! Det hade vi ! Jag har inte alls känt samma stress i år som tidigare år. 
(null)

Här är vårat gäng ! Julfina och allt ! 
Jag har jobbat kväll på måndagen och på tisdagen , alltså julafton , så hade jag fm. Vi hade de flesta paketen färdiga så på fredagen innan så gjorde jag bort räkningarna . På lördagen var flickorna hos mormor en stund så då var jag o maken på stan och fixade färdigt det sista. Jag och den äldsta juvelen var och handlade julmaten på fredagskvällen. Vi brukar alltid handla alldeles för mycket julmat och en massa olika saker som nån kan smaka en bit av och sen blir det dåligt , så i år köpte vi bara det vi vet går åt. Likt förbaskat så blev det massor över men vi har ätit julbord i dag oxå. I morgon gör jag nån annan mat . Farmor hade lagt in sill och skickat en burk åt oss- den tog slut i morse för sill äter vi allihop. Farfar hade gravat lax och den var det oxå hård åtgång på. 
(null)

Glada jultöser som fick äran att dela ut paketen
(null)

Vi har dragit ner på paketen också.... de stora ungarna fick inte så många men lite dyrare mer genomtänkta saker. Julius fick peltorkåpor som han hade önskat sig och kläder. Jennifer fick en smartklocka, ett underställ och lite kläder. Judith och Joline hade ju fått sin stora julklapp lite tidigare 
(null)

(null)

Tadaa.... låt mig presentera Love och Loke ! Love är den lite äldre o större med vitt i pälsen och Loke är bara en bebis ännu. Jag har ju sagt att det blir inga fler husdjur , men när mamman är lika galen i djur som vad ungarna är så blir det så här. Virvelmarsvinsungar är bland det sötaste som finns. Sen hade vi faktiskt en tanke att dom växer av lite ansvar. Men vi ville ju ha hem dom och inte ha dom på djuraffären till jul. Så dom fick en stor bur , två marsvin och alla saker som behövdes som en tidig julklapp. Gissa vilka två som var nöjda ! Jag måste säga att töserna imponerat för dom är så duktiga med Loke och Love. Flickorna hade i alla fall några paket under granen. Alla var nöjda och glada. 
Jaha nu ska vi mysa och se en film tillsammans hela familjen. Ha en fortsatt fin jul så hörs vi snart ❤️🎄🎅🏻! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0