Äntligen sommarlov !

(null)

I går fick äntligen alla barn sitt efterlängtade sommarlov ! Solen visade sig också och vi fick sol och värme på avslutningsdagen. Förra året höll vi på att frysa i hjäl så vi säkrade upp med stumpbyxor och koftor men dom rök all världens väg när vi kom hem. Mamman i familjen har ännu två skift kvar innan semester ! På måndagsmorgon vinkar jag bye bye till jobbet för fyra veckors ledighet 😊. Den behövs kan jag säga. Dessutom har vi en ny liten familjemedlem så vi har inte planerat dess mer förutom att vara lite i stugan och känna lugnet . Våran gamling är borta sen en månad tillbaka...... 
(null)

Älskade lilla Tulta ❤️ hon skulle fylla 12 år. Hennes knölar blev större , vi var först i valet och kvalet om vi skulle operera henne men vi såg på hunden att orken inte fanns. Då måste man låta dom slippa för deras skull. Hade det varit för min skull hade jag haft kvar henne för alltid. Hon var ju min bebis som sov med mig varje natt. Jaja vi är glad att vi fick ha henne så pass länge ändå.
(null)
Det här är våran Feja. 9 veckor i dag. Vi hämtade henne för en vecka sen. Hon är en gråhund och ska bli en duktig jakthund 😊. Jag har vuxit upp med gråhundar så jag var inte svårövertalad när gubben pratade om en gråhund. Men jag hade glömt eller förträngt vilket jobb det var med bebisar 😉. 
(null)
Har aldrig sett min son så mycket för en hund. Hela familjen är så engagerad , direkt hon har sovit eller ätit så är det någon som skyndar sig ut med henne. Hon är som en liten bebis med full uppbackning. 
Sommaren i övrigt .... ja äldsta dottern jobbar uppe i sjöfallet. Den 1/8 har hon fått en fast tjänst här nere på sitt andra jobb. Det är hon nöjd med men det är nog ändå blandade känslor för hon trivs jätte bra där uppe också. Sonen har fått sommarjobb åt pappans jobb. Han har även sökt via kommunen och blev erbjuden 3 veckor åt dom men då hade han ju redan fixat själv. Så han ska jobba 8 veckor. Så båda stora barnen jobbar hela sommaren . Judith och Joline - dom har sommarlov. 
Vi ska strax åka ut en sväng och fixa lite presenter. Tjejerna har blivit bjuden på två kalas inom närmaste veckan. Jag har jobbat natt och kommit hem på morgonen men vi har återgått till sovande jour på mitt jobb så jag har nästan hela dagen hemma innan jag ska i väg igen. 
(null)
Vi har köpt nya möbler till altanen i stugan . Dom hade kampanj på Jysk så vi passade på . Det var halva priset mot för ordinarie pris. 
(null)
Förutom soffan och bordet så köpte vi tre såna här fåtöljer. 
(null)
Nu hade jag tyvärr ingen bättre bild men det blev bra ! Nu kan vi sitta ute på altanen och mysa. Jaja nu ska vi göra oss färdig och fara på stan en sväng. Vi hörs sen 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0