Attan .....

Jaha .... i går hade jag ingen toppen dag ! Vi skulle ut och promenera med hundarna. Jag skulle slå i gång endomondo på telefonen för att mäta sträckan ... då dog den. Den var stendöd - ingenting jag gjorde fick i gång den. Jag provade slå av den och tvångsstarta om den men inget hände. Det där äpplet lyste så fint men inget annat hände. Jag lämnade den hemma på laddning medans jag och min triss i brudar tog en promenad med hundarna . När vi kom tillbaka en timme senare var det samma äpple som lyste 😩. Vi anslöt den via datorn till iTunes . Jag behövde en ny kod som skickades till telefon .... som var svart ! Hmm det gick åt många timmar till att tjorva med det ! Tack och lov så hjälpte sonen och maken till. Jag har liksom inte riktigt tålamod till sånt. Efter många om och men kom vi in i telefonen men för att lyckas med det var vi tvungna att återställa den. Det innebar att allt försvann !! Alla appar fick jag ominstallera. Lite skrämmande hur mycket man har i telefonen. Även mina 2000 bilder sen två år tillbaka ! Jag blir så irriterad på mig själv för jag har länge tänkt föra över bilderna till hård disken  men naturligtvis har jag inte gjort det ! Morr morr ! Sen är jag ju skit dålig på att fota med kameran 😒 telefonen är ju alltid med och alla bilder hamnar i den .... 
Så alla bilder är borta ! Bilderna från Jennifers student , bilderna från Julius ’s grundalbal , flickornas avslutning . Alla underbara vårbilder från förra året , bilderna från sommaren . Jag var gråtfärdig men i grund och botten så var jag mest arg ! Jag hade kunnat föra över bilderna men nu är dom borta ! Nu har jag tänkt bli bättre på att fota med vanliga kameran , oftast blir det ju även bättre bilder. 
Ja , jag grämer mig men kan ju inte göra så mycket åt saken. Jag får ta lärdom i stället. 
I torsdags så var vi på stan en sväng. Jennifer behövde ett par rejälare inneskor till jobbet. Sen hade hon ju lovat att bjuda småsyrrorna på fika 😊. Brodern var också medbjuden men han ville inte följa. 
(null)

Dom valde varsin barnbox på fiket. Dessa två bilder hade jag kvar för jag hade skickat dom till familjechatten. 
(null)

Jag slog på stort och valde en kaffe latte ... har druckit en sån i Luleå när vi har varit och tyckte att den var super god !! Den här var inte god ! En stor besvikelse ! Jag är ju en kaffemoster och det är sällan jag säger att kaffet inte duger men det här var ett sånt enstaka tillfälle ! 
Jaja i dag är det lördag och vi ska köra en storstädning här hemma. Allihop ! 😊 
Jag förberedde familjen på det i går så nu ska vi äta lite lunch innan vi kör i gång. Det passar ganska bra för det är busväder ute ! Det snöar , blåser och yr. Jaja vi hörs sen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0