God morgon söndag !

(null)

Men god morgon ! Jo det är härligt med vårsolen .... på ett sätt .... men inte när man sitter och dricker morgonkaffe och slänger en blick på köksfönstret . Men Jesus ! Kaffet höll jag på att spotta ut på bordet ! Vårsolen visar oftast att det behövs en rejäl vårstädning ! Tyvärr så ser jag alldeles för skarpt att det behövs städas ! Jag vet inte riktigt vars min ork har tagit vägen ! Det sägs så fint att man ska vila och ta igen sig när man är ledig.... i går så var vi på marknaden och hips vips så var det kväll . Jag hann dock tvätta tre stora maskiner som har hunnit torka tills i dag så jag har nyss burit in en trave med torra rena kläder till sonens rum. I dag blir det lite städning. Jag har känt mig både trött och sliten ett tag och orken finns inte där men jag vet att jag mår bättre när det är lite ordning hemma. Jag fick dock ett smärre utbrott här lite tidigare och upplyste familjen om att vi bor 6 personer här och jag ensam ska inte alltid stå med allt. Så nu tycker tonårssonen att jag alltid är sur..... Judith och Joline  säger att dom har inte tid just nu för dom leker....
Pappan i familjen och äldsta juvelen är inte hemma. Man ser att Jennifer har blivit vuxen , hon hjälper till och tycker om ordning och reda. Rätt som det är ger hon sina småsyskon en kärleksfull avhyvling att dom får åtminstone hjälpa till och plocka efter sig själv. OCH dom brukar lyssna ! Julius är nästan två skallar längre än sin stora syster men han har en jäkla respekt när hon morrar till. Tonårssonen har haft kompis här hela helgen igen och lanat. Jag ska ta ett snack med honom senare att visst är det jätte roligt att ha kompisar som vill umgås men det funkar inte varje helg ! Sitta och lana hela nätterna och sen ska man orka med skolan på måndagen igen. Så jag lär inte hamna på hans gillalista för en stund i alla fall. Men det bryr jag mig inte om för jag tar dom här fajterna för hand skull 😊. Bestämma själv det får dom göra när dom blir myndiga eller flyttar hemifrån - så länge dom bor hemma lyssnar dom på oss. Jaja nu ska häxan surtant hänga tvätt och städa ett köksskåp så man får lite ordning och inte behöver ha rörligt på bänken för att allt inte ryms. Städa bort lite aggressioner blir bra så här en söndag 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0