Lördag 16 mars

Men tjohej 😊 nu Ă€r jag hĂ€r igen ! Vi har marknad hĂ€r i helgen. SĂ„ jag och töserna har varit i vĂ€g pĂ„ marknaden i dag. Det Ă€r lite trist för marknaden blir bara mindre och mindre. Mitt i centrum hĂ„ller dom pĂ„ att bygga en stor gymnasieskola .... den ser bara sĂ„ fel och inklĂ€md ut . Men det Ă€r klart att det pĂ„verkar. Förut sĂ„ var hela gĂ„gatan i centrum fylld med marknadsstĂ„nd pĂ„ bĂ„da sidor men sĂ„ Ă€r det inget mer. Jaja man mĂ„ste Ă€ndĂ„ gĂ„ en svĂ€ng och trĂ€ffa lite folk. 
(null)

HĂ€r var vi fĂ€rdiga och pĂ„ vĂ€g till bilen. Det var nöjda töser. Vad vi handlade ? 
Tja det vÀldigt vanliga nÀr det gÀller oss :
(null)

Japp sockar i massor och kokosbollar ! 
(null)

Vi brukar passa pĂ„ att köpa sockar. 12 par för 100kr ! NĂ€stan gratis ! SĂ„ vi fick 6 par var hela familjen för 300 kr!Jag smsade den Ă€ldsta juvelen och frĂ„gade om hon behövde och svaret blev att det behövde hon men hon ville ha i neutrala fĂ€rger. SĂ„ jag tog 6 par svarta sockar Ă„t henne , 4 par var lite mönstrade pĂ„ skaftet medans tvĂ„ par var helt svarta...... trodde jag. NĂ€r jag lade in dom pĂ„ hennes sĂ€ng sen sĂ„ ser jag att ett av de svarta paren inte alls var svarta.... pĂ„ ett av paren stod det MAMMA ÄR BÄST pĂ„ skaftet i knallrött. 
Oj dĂ„ hoppsan ! Jaja vi fĂ„r vĂ€l se vad hon tyckte om det budskapet 😊
Vill hon sÄ fÄr hon byta och ta ett par av mina men dom Àr inte svarta....

I tisdags sĂ„ var jag Ă€nnu ledig och barnen var i skolan pĂ„ fm. Jag tog med mig gammelhundarna och gick en promenad mot sjön hĂ€r brevid. 
(null)

Det Ă€r sĂ„ hĂ€rligt att se vĂ„rsolen igen ! Det blĂ„ste dock kalla vindar sĂ„ Tulta började frysa. Vi vĂ€nde och gick hemĂ„t igen. Jag hade ju kunnat sĂ€tta pĂ„ hennes tĂ€cke men det kom jag inte i hĂ„g förrĂ€n det var för sent. Vi fick oss i alla fall en prommis. 

Vi har funderat lite pĂ„ hur flickorna ser , i synnerhet Judith för vi har lagt mĂ€rke till att hon sitter nĂ€ra teven och tidigare i veckan sĂ„ skulle hon lĂ€sa pĂ„ en tavla som vi har ovanför ett skĂ„p i köket . Hon ville resa sig och gĂ„ nĂ€rmare för att se vad det stod.... sĂ„ pĂ„ torsdagen ringde jag till skolsköterskan för att höra hur vi skulle gĂ„ till vĂ€ga. Det slutade med att Annica ( ssk) hĂ€mtade bĂ„de flickorna, frĂ„n klassrummet ,pĂ„ en synkoll pĂ„ fredagsmorgon. Sen fick jag ett meddelande pĂ„ SchoolSoft att hon hade kollat bĂ„da flickorna. Joline sĂ„g utan problem men Judith sĂ„g dĂ„ligt pĂ„ bĂ„da ögonen sĂ„ hon hade med sig en remiss till en optiker i ryggsĂ€cken. 
SĂ„ vi har fĂ„tt en tid nĂ€sta vecka , egentligen sĂ„ hade dom först lediga tider 13 maj , men nĂ€r jag ringde hade dom just fĂ„tt en avbokning. I bland har man tur ! Nu ska vi se stjĂ€rnornas stjĂ€rna och mysa en stund ! PĂ„ Ă„terseende. 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0