Det blev fortare än snart

Vintern kom lite fortare än den brukar... jag hade beställt jackor och överdragsbyxor åt töserna från lager 157 
(null)
Men hoppsan hejsan så kom snön och det blev kallare. När jag började plocka fram vinterkläderna så inser jag att Judith har vuxit ur allt ! Jag for i väg på stan och hittade till slut ett par svarta täckbyxor på kappahl. Men inga ordentliga vinterjackor. Tur att man har vänner med huvudet på skaft 😊 så när jag fick frågan om jag hade varit på Intersport så insåg jag att den affären hade jag ju inte varit på . Så dit drog jag i väg dagen efter och hittade jätte fina vinterkläder åt töserna . 
(null)
Dom har valt själva. Först tänkte jag bara köpa åt den ena men besvikelsen i den andras ögon gick inte att bortse i från så dom fick båda två. Joline har extrakläder om det kniper. Åt Judith ska jag köpa en jacka till så hon har två men jag väntar tills jag hittar nån rabatt eller rea. Skor hade dom så dom klarar nu. Jag måste söka fram lite garn och strumpstickorna för tjocksockar behövs alltid. Varje vinter. 
(null)

Vi har börjat träna tjejerna på att gå hem själva när dom slutar. Det går bra hittills. Dom går bara själva när jag är ledig och väntar hemma på dom. Om jag jobbar så är dom på fritids. Jag tror inte att eftermiddagarna blir något problem ..... däremot mornarna om dom är ensam och har en tid att passa. 
Fritids har varit ett kapitel för sig. Inget har funkat. En dag när jag kom höll jag på att få med mig fel unge hem. Sen när jag påpekar att jag inte ska hämta den pojken dom trodde så undrar personalen vem jag ska hämta . Jag svarar : Judith och Joline. Då får jag till svar att dom prickar av henne i systemet ... då hade det varit mycket små saker som inte funkat så jag svarade irriterat att ni menar att ni prickar av DOM - det är ju två ! Judith OCH Joline . Nån dag efter det så kommer jag från jobbet och parkerar bilen. Det var +4 grader ute och det första jag ser är en unge i t-shirt i gungorna. Det var 4-5 vuxna ute och ingen har sagt åt henne att gå in och klä sig. När jag kommer och går över skolgården så vänder sig ungen om och ropar hej mamma. Det var min egen unge. När personalen hör att jag har synpunkter på klädseln så sticker två unga tjejer fram huvudena och ropar åt mig att dom prickar ut henne.  Jag tänkte vråla tillbaka om dom vet vad hon heter i dag men jag inser att det lönar sig inte att skrika åt personalen för dom gör så gott dom kan med det dom har. Jag hade föräldramöte på kvällen och fick tag i rektorn . Jag bad henne vänligt att tala om fördelarna med nya skolan för jag ser det då inte och då har jag haft barn både på gamla och nya skolan. Vad inte politikerna verkar ha förstått när dom tog beslut om att det ska bli storskolor igen är hur stora fritidsgrupper det kommer att bli. Nu är det tre fritidsgrupper med 70-74 barn i varje grupp. Jaja det verkar ha blivit bättre och mer folk verkar vara anställda. Nu stökar min uppkoppling på telefonen så jag avslutar här och återkommer senare. Hej så länge !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0