Ledig dag och städning

(null)
Jaha i dag är jag ledig. Jag var ledig i går också men då hade jag en hel del ärenden att ta i tu med och när man börjar åka ut så blir det inte riktigt att man kommer i gång med något hemma. Så i dag tänker jag ta ett städrace här för det behövs !! Ganska skönt att få vara i lugn och ro hemma själv när man plockar och donar. Pappan i familjen är på jobbet. Tjejerna och lilleman är i skolan och den äldsta juvelen for just på jobbet. 
I förrgår kom Judith hem med trasiga glasögon. Det hade hänt en olycka med dom på rasten i pulkbacken. Så vi letade fram hennes andra par glasögon . Så i går hämtade jag dom från skolan och så for vi ner till synsam. Innan vi gick in så tittade Judith allvarligt på mig och säger att hon måste berätta något. Då hade en skruv lossnat från andra paret så dom var oxå provisoriskt lagade med häftmassa. Jag lugnade henne med att det var väl ingen fara för vi var ju på väg att fixa till det. Lilla hjärtat som är så rädd om sina saker. Nu hade inte synsam hemma av den bågen som hade gått sönder helt så dom skulle titta om någon annan butik hade den. Sen skulle dom höra av sig. Det är bra att ha två par glasögon åt barnen .... det fick vi erfara med sonen så lite rutin har vi väl på den fronten. Jaha nu är kaffet slut och jag ska starta min tur i köket . På återseende ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0