Lediga helgen bara försvann ......

Jag har haft ledig helg igen ! Den bara swishade förbi . Jag tror den går dubbelt så fort när man är ledig .... 
Vi har i alla fall haft en bra helg ! Vi passade på att åka till stugan innan jakten kör i gång. 
(null)

Det var bara jag , pappan i huset och brudarna som for. De stora ungarna var hemma. Jennifer jobbade lördagen och Julius ville vara hemma. Men dom är ju så stora så dom fixar det galant. Det känns dock lite konstigt att inte åka alla. Men man måste ju börja vänja sig för det kommer ju sakta men säkert. 
Dom har haft det bra hemma och gjort middagar och ätit tillsammans. Vi i stugan har slappat och tagit det lugnt. Inga måsten på hela helgen. Ja pappan har haft lite att stå i med förberedelser inför jakten. Men på lördagskvällen innan klassfesten ( på tv) så tog vi och gick en kvällspromenad med hundarna. 
(null)

(null)

Vi har en fin runda på ca 3 km som vi går. Det var så härligt ute. Hösten börjar visa sig med sina fina färger . I dag medans jag städade i stugan och plockade till så tog sig Feja friheten att kliva upp i sängen med sin tuggpinne 
(null)

(null)

Lilla godingen ❤️
Joline var lite småhängig sen efter lunchen. Hon ville vara med mamma och inte alls nån fart i henne så vi förstod att något var på gång. Jo då mycket riktigt när vi kom hem så försvann hon i väg till vardagsrummet. 
(null)

Så här är det inte ofta man ser henne. När vi skulle ha upp henne för att äta middag så var ungen kokhet , ändå frös hon så hon var alldeles knottrig. Närmare 40 i feber. Så då var vi tvungna att fundera hur vi löser logistiken i morgon..... Crille jobbar halvtid ännu. Just i morgon så hade jag något på jobbet som år inbokat sen länge så det var till att klia sig i huvudet om vi kunde lösa det utan att vabba. Det löste sig. Och hade det inte löst sig så hade jag vabbat för man kan inte skicka en unge som inte mår bra - då prioriterar man de små och är hemma. Men som tur är kunde stora syskonen rycka in och hjälpa till. Pappan ändrar sitt skift till 7-11 i stället för 8-12. Jennifer kör Judith till skolan kl 8 för hon börjar kl 10. Julius börjar 11.40 så han är med Joline tills pappan kommer hem just efter 11. 
Puh det löste sig ganska bra! Sen får vi se hur det blir med resten av veckan. 
Dessa stora ungar är så fina ! ❤️ Dom hjälper till om vi behöver en hjälpande hand och det är absolut inte att dom måste utan för att dom vill ! Lösningen kom från dom när vi satt och pratade om morgondagen. 
Syskonkärlek när den är som bäst ❤️
(null)

(null)
Alla juvelerna på en fisketur i somras 💕. 
Jaja nu ska jag plocka färdigt inför i morgon och sen försöka ta mig i sängen. Vi hörs ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0