Hallojsan :)

Vi inväntade de större barnen som ville med & handla och sen for vi. :) Mathandlingen smäller bara till och sen är man flera tusen fattigare , det är trist att den där maten drar i väg så mycket varje månad! Ändå tycker jag att vi försöker vara ekonomiska men samtidigt så är det lite (MYCKET) dyrare att försöka äta lite nyttigare! Men samtidigt känner man stor skillnad på hur man äter märker jag nu när man verkligen har försökt äta bra. Vi har varit trogna coop-kunder i några år och vi får ganska bra återbäringar så vi har varit inne på den linjen att det inte lönar sig för oss att handla på ica..... jag börjar fundera om för så klart att man nån gång handlar på ica. Jag har reflekterat över att jag tycker att frukten & grönsakerna alltid är billigare och deras fruktdiskar känns lite fräschare. Jag började även titta deras utbud på nötter ....... nu ler Mallan när jag kör i gång om mina nötter igen :D  ..... dom hade dels mer utbud på lösvikt och sen bättre förpackningar på bland annat cashewnötter & pinjenötter! Så jag får nog ta mig en funderare om man splittar mathandlingarna eller hur man nu ska göra! Samtidigt är det bekvämt att betala in pengar på coopkortet och veta att det finns hela månaden :) Man behöver inte fundera vad som finns och inte.Jaja jag får klura på den. Höra mig lite för med folk vad dom tycker är bäst & billigast :)
I morgon ska jag dra i väg med min trogna kumpan Mia och träna direkt på morgonen så är det bortgjort och sen ska jag hem & ta morgonduschen. Efter det så ska vi fara på dagis och säga hej till fröknar & kompisar! Risken är väl att flickorna vill stanna när vi ska åka igen :) Men min tanke var att när dom har varit ledig så länge så vill vi inte bara slänga in dom kl halv sju på måndagsmorgon utan vi far och uppfriskar minnet lite att dom brukar trivas där! Hönsmamman igen :) Så flickorna har bara pratat om sina fröknar i kväll sen jag berättade för dom vars vi skulle! Judith har blivit väldigt noga att nallen ska med när hon vilar på dagen och även när hon ska nattas till natten. Så när vi var och handlade i dag så fick flickorna köpa varsitt mjukisdjur för att kunna ha på dagis till vilostunden. Döm om min förvåning när dom väljer det "fulaste" eller mest oväntade kanske man säger på hela hyllan! Vi försökte visa andra! Rosa,bruna vita ,mjuka, lurviga och jätte söta men NEJ! Detta är vad dom valde!! Judith bestämde sig på stört! Hon bara skrek när vi försökte få henne att titta på något annat. Joline tog denna efter en stunds funderande.
Japp Darth Vader skulle med hem :) Men det var vad dom valde så okej! Judith har haft sin nya kompis i knät och läst böcker efter middan. Ganska oväntat va?
Min äldsta tös älskar att läsa böcker och jag kommer ihåg en viss mamma som var likadan i hennes ålder och jag tycker fortfarande att det är roligt att läsa! Nu hade i alla fall Jennifer önskat sig Hungerspelen och när jag var in på pappershandeln i ett annat ärende i dag så fanns alla 3 delar:
Som en liten belöning för att hon är så hjälpsam hemma & är så duktig så fick hon dom! Gissa en glad unge! Det är bra att barn läser! :) Dessutom tänkte mamma läsa dom sedan! Jag läste twilight-böckerna efter henne och jag tyckte dom var helt okej! Jaha nu är det dags att fixa färdigt här för kvällen! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0